zondag 28 november 2010

The easiest applepie ever


De eenvoudigste appeltaart.

Take a premaid rolled up puff paste.
Put it into a pastry mold.
Prick enough little wholes in it with a fork
so the paste doesn't puff up during baking.
Peel the apples and cut into thin slices.
Now you should preheat the oven: 210°C.
Put the slices on the pastry in the form of a rosette.
It was only at this stage that I decided this might be
a good idea for a blogpost, so
only pictures from here on ;-)


Neem een opgerolde bladerdeegbodem.
Leg in de taartvorm.
Prik met een vork voldoende gaatjes in de bladerdeegbodem
zodat de bodem niet opbolt tijdens het bakken.
Schil appelen en snij ze in dunne schijfjes.
Best nu de oven laten voorverwarmen: 210°C.
Leg de schijfjes in een rozet in de bodem.
Pas toen ik zover was met de taart
dacht ik eraan dat dit misschien wel
eens interessant was om een postje aan te wijden
dus pas vanaf dit stadium foto's ;-)









Sprinkle icing sugar over the apple slices.

Strooi bloemsuiker over de appelschijfjes.






Put the pie in the oven.

Zet de taart in de oven.






at 210°C for 25 minutes.

op 210°C gedurende 25 minuten.






Ready!

Klaar!





This pie is very nice when eaten warm
with some icecream but since we
didn't have any icecream in the house,
I whipped up some whipped cream
and they all loooooooooved it.
Before I had time to present everything
on a beautiful plate, cup next to it,
with a lovely background,
you know what I mean,
they had eaten the pie and the whipped cream,
so no pictures of that either...
Still I'm really happy the pie was a success!


Deze taart is heel lekker warm
met wat ijs maar omdat we dat
niet in huis hadden, klopte ik
er voor iedereen een toef slagroom bij,
Ze vonden het héééééél lekker,
nog voor ik tijd had alles even mooi
op een bordje te presenteren,
kopje erbij, juiste achtergrond, enfin,
jullie begrijpen wat ik bedoel, 
waren de taart én slagroom al op,
ook daarvan geen foto's dus...
Maar heel blij dat het in de smaak viel!


Bye,
Marian

Groetjes,
Marian

15 opmerkingen:

  1. mmmmm...ik snap wel dat je geen tijd kreeg de boel netjes vast te leggen....lekker!!
    En die boeken van Lotje...geweldig!! Hier thuis en op school worden ze geweldig gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ......en dat geloof ik graag Marian...
    je zelfgebakken ''eenvoudige appeltaart'' ziet er héél smakelijk uit!!!
    En ik kan het bijna ruiken;-)

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie, nog net op tijd om even mee te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad nu nog een easy!!!
    Die moet ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammie Marian, wat een mooie taart is het geworden. En super simpel eigenlijk, dit receptje sla ik dus even op, bedankt daarvoor.
    Zie het al voor me, jij wil nog wat leuke sfeerplaatjes maken van je heerlijk baksel, maar het viel zo in de smaak dat er geen krummel meer vastgeld kon worden, hihi.
    jammer dat ik er geen hap je van kan proeven, op dit tijdstip heb ik altijd behoorlijke trek.

    Heerlijke week wens ik je,
    lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yammie yammie.......of is alles al op??? fijne week liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er heerlijk uit marian!!!

    marian ik wil je ook even laten weten dat ik hier het rode vilt heb gekocht wat ik voor de kerstlaars heb gebruikt:

    http://www.deviltwinkel.nl/c-703525/wolvilt-20-bij-30-cm/

    moet je maar eens kijken.

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er heerlijk uit...hadden we nu maar geur internet hè.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. IK GA DIE EENS UITPROBEREN.
    LIJKT MIJN HEEL ERG LEKKER!!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er goed uit! Maareh, bloemsuiker, is dat bloem met suiker?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your applepie looks so delicious!!!!
    Have a great week,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The cake looks delicious Marian!
    You can translate my blog by clicking on "translate" on the right side.
    I wish you a wonderful and cozy time before christmas!
    xxx
    Lene

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soooo lovely my sweet friend...please send a piece over...I will be waiting! Happy Monday my friend.

    Thanks for sharing. xoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat een heerlijke appeltaart, mmm. En dat in combinatie met die prachtige grote jaloersmakende sneeuwvlokken van je vorige bericht, en je zomerse achtergrond ;)
    helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen