dinsdag 31 mei 2016

Colourful roses on grey rainy days



I remember my previous post from a few days ago where I started by saying there was a gentle rain outside. That rain didn't stay that gentle though and since then it almost hasn't stopped raining, on the contrary, yesterday was the worst with a lot of heavy rainfall. The rain was accompanied by a lot of wind as well and that collaboration between the two led to a terrace full of rose petals and some flowers that broke off and were scattered all over the place.


 I couldn't just let those roses lay there or throw them away, so I picked them up and when the rain stopped for a while, I gathered some of the rose petals lying around and decided to make a little arrangement on the garden table and photograph it. I normally post the pictures I take with my phone only on IG but this is an exception. My camera was unavailable since my daughter needed it this week for a school assignment. I enjoyed taking these pictures and hope you also enjoy this little bit of brightness I gathered on this otherwise gloomy day. 



The roses on these pictures are, clockwise from from top left,
Minerva, Marie Curie, Ascot, Wife of Bath, Rhapsody in Blue, Leersum 700 and Munstead Wood.


Combination without the reds. Quite like this colourcombo.


Although maybe a little red really makes the colours pop.


The dark red of Munstead Wood is so hard to combine and to photograph well
but it's such a pretty rose, the very first rose I ever bought.






Petals in the picture! The orange petals are from rose Ashram.
It completely fell apart as I picked it up, so I could only use the petals.


The end of a bit of fun with rain battered roses.
Hope you enjoyed it.



Marian


11 opmerkingen:

  1. Mooi hoor !!..prachtige foto's liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt mij telkens weer op Marian wat jij voor prachtige foto's maakt,zoals nu ook weer van rozen en bloemblaadjes die niet bestand waren tegen het onstuimige weer maar wel héél geschikt om voor de lens te krijgen.
    Ik lees ergens dat 'Marie Curie' een goede herbloeiende roos is dus zullen er wel weer nieuwe knoppen en bloemen komen in jou tuin.
    Hier wordt een mens toch helemaal blij van,zeker omdat we het al dagen moeten doen met zware regen,hagel,donder en bliksem.
    Zit hier op dit moment met de lamp en kaarsen aan,kijk ik door het serre raam is het groen buiten maar door het erker raam aan de voorkant is het met warmere droge dagen stoffig als in de Sahara en bij regen een grote modderzandbak omdat in onze straat de riolering vervangen wordt,we nieuwe bestrating,stoepen,parkeervakken,lantaarnpalen en bomen krijgen. Een hele verandering in modern jasje waar ik absoluut niet blij mee ben als huiseigenaar die al bijna 45 jaar hier woont in een straat die daarvoor het straatbeeld had uit 1936 toen het huis gebouwd is.
    Na jaren lange zogenaamde inspraak bij gemeente gehad te hebben met in vragenlijsten vermelde voorkeuren, doen die uiteindelijk toch wat ze zelf willen,helaas.
    Tja, denk ik dan.........de oude mooie rode straatklinkers zullen hun weg inmiddels wel gevonden hebben en gebruikt worden om tuin of oprit van gemeente ambtenaren te verfraaien.

    Fijne dag en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp je helemaal. Overal worden op de duur dingen veranderd en aangepast waar we vaak niets over te zeggen hebben en die er niet mooier op worden, moderner misschien, maar mooier, neen, en dan zijn er alleen nog de herinneringen. Zo kwam ik onlangs in Ieper op de plek waar we ooit woonden toen de kinderen nog klein waren. Er was voor de huizenrij een mooi park waar elk voorjaar massa's tulpen bloeiden en ook een enorme mooie grote oude magnolia en kerselaar, allebei daar geplant toen het park na de eerste wereldoorlog heraangelegd moest worden. In de zomer waren er dan de enorme hortensias, zo mooi, denk zelfs dat ik daar voor het eerst die mooie struiken opmerkte en mijn liefde voor hortensia's geboren was. Ik keek dan ook mijn ogen uit toen ik zag dat dat allemaal verdwenen was. Het is nu een veel opener en moderner park geworden met grote grasvlakten en vierkante stukken waar siergrassen in geplant werden. Modern en strak dus en helemaal niet mijn stijl. Gelukkig zijn de kastanjebomen aan de rand wel gebleven.
      Dankjewel voor je reactie hier. Ik krijg weinig respons zowel hier als op IG en dan ga je wel eens aan jezelf twijfelen, zo ben ik dan, ik hou wel van wat feedback en nog eens zo leuk om te horen dat je mijn foto's mooi vind want daarvan ben ik dan al helemaal niet meer zeker als er geen respons komt.
      Lieve groet,
      Ik ben van plan weer wat vaker te bloggen,
      Niets spectaculairs want ik leef een eenvoudig leven en ben blij met de kleine dingen maar als ik al één iemand blij maak met mijn blogjes dan ben ik gelukkig.
      Marian

      Verwijderen
  3. Hi, Marian!
    I'm glad you're blogging again. It's pity the rainfall dropped your nice roses. But your photos are pretty, colorful.
    Do not forget my blog, waiting your comments always.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much for your kind words Nadezda! I certainly won't forget your blog don't worry!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Je hebt van de bloemen die je uit je tuin hebt weten te redden hele mooie foto's gemaakt. De kleurencombinatie is prachtig.

    Ik lees hier je antwoord op Ger over het aantal reacties dat je krijgt. Sowieso is het in blogland een stuk rustiger geworden, maar ik denk niet dat het aan je foto's maar aan het onderwerp ligt. Mij maak je blij met foto's van bloemen, maar de meeste bloggers zijn vooral geinteresseerd in interieur. Op een post over een dagje naar een stad krijg ik vaak ook minder reacties. Ik trek mij daar niet veel van aan, ik wil graag bloggen over alles wat mij interesseert dus bij mij komt niet alleen mijn huis aan bod. En er zijn zeker ook volgers, die juist die diversiteit zo weten te waarderen. Dus volg vooral je hart!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je bemoedigende woorden Ingrid en voor al de reacties die je hier al achterliet want daar verdien jij echt een pluim voor! Ik denk dat wij ongeveer op hetzelfde moment beginnen bloggen zijn en dat jij ook een van de eersten was die hier een reactie achterliet. Jouw blog vond ik ook onmiddellijk super. Je huis is ook zo mooi en echt fotogeniek als je dat al van een interieur kan zeggen. Toen ik begon met bloggen wou ik het hebben over tuin en interieur, vandaar de naam die ik koos voor mijn blog maar het foto's nemen hier binnen viel niet zo mee en het interieur had ik al lang wat meer willen zien evolueren naar wat ik echt mooi vind, net als tuin trouwens. Een bloem op zich is echter altijd mooi. Vandaar geen of weinig overzichtsfoto's maar veelal eerder close-ups. De nadruk is bij mij dan vooral ook gaan liggen op het fotograferen zelf en misschien dat dat idd niet zoveel mensen aanspreekt, ook omdat er dan blogs zijn die er op dat vlak echt wel bovenuit steken met veel mooiere foto's die een echt wow-effect hebben. Intussen merk ik dat ik het bloggen toch best gemist heb en ook vooral het lezen van andere blogs. Het is het rustpunt dat ik de laatste tijd miste en nu gelukkig terugvond dus van mij ben je nog niet helemaal af, ik blijf nog wel een tijdje doorgaan hier ;-)

      Verwijderen
  5. wat een prachtige rozen heb je in je tuin en je hebt ze weer super vast gelegd. Genieten. En lekker blijven bloggen over de dingen die jij leuk vindt! Reacties worden minder dat merk ik ook maar een vaste groep lezers en volgers blijft gelukkig:)
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He he...eindelijk tijd gevonden om hier eens terug te reageren, met een vader die een herseninfarct gehad heeft en nooit meer op zal knappen, en een dochter die op punt van bevallen staat, en dus kleinzoon veel opgevangen moet worden, als ze b.v. boodschappen moet gaan doen of naar de verloskundige moet etc., en de hagen die geknipt moesten worden...bleef er niet zoveel tijd en vut meer over om hier te komen reageren.. Maar...we zijn bij met ons werk, en volgende week lijkt ( hoop dat het zo blijft een rustige week te worden..
    Ik vind je foto's prachtig van de rozen, heb jij er zoveel in je tuin?
    Hier doen ze het echt goed dit jaar, zal wel aan het vele regenen liggen, een paar uitzonderingen daar gelaten, maar dat heb je altijd..
    Leuk dat je weer blogt, heb wel eens op IG gekeken, ik heb er ook een account, maar kan er niets mee, je moet dan denk ik wel een mobiel hebben anders is het te omslachtig om daar foto's neer te zetten, en je zult het niet geloven, maar ik heb niet zo'n mobiel, heel bewust...ik hoef niet de hele dag bereikbaar te zijn..
    En Ingrid heeft gelijk hoog, de meesten zijn alleen maar interesseert in woonblogs, kijken hoe het er bij een ander uit ziet is interessanter blijkbaar dan bloemen natuur of cultuur...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a shame the rain damaged your beautiful roses. That is a wonderful idea and you can now enjoy them for ever. The mixture of colours is fantastic. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen