maandag 22 november 2010

Chrysanthemums



I really wanted to let you enjoy with me
the Chrysanthemums along the driveway.
I posted about them here and here already
but once they finally came to bloom,
it started raining and raining,
there was wind and more wind,
they hung down completely.
Now, one week later, 
much colder but also
much less rain and wind,
they have lifted their stems
to let us enjoy the beautiful flowers
before frost sets in.


I wou jullie al een tijdje laten
meegenieten van de chrysanten die
langs de oprit in bloei staan.
Ik postte er eerder over hier en hier
maar net toen ze volop in bloei kwamen
was er regen en meer regen,
wind en meer wind,
de planten hingen er troosteloos bij.
Nu, een week later, hebben de bloemstelen
zich helemaal terug opgericht om ons
eindelijk te laten genieten van
de mooie bloemenzee
voor de vorst in het land is.




It all started with one little plant
I got from my parents' garden,
a piece from one of their own plants.
After a couple of years I divided that plant
and kept doing the same several times
in the following years,
until there were enough plants to fill
the border along the driveway.
It was a work of patience
but so worth it,
it puts a smile on my face
every time I drive up the driveway.
It brings so much colour in
this otherwise grey time of year.


Ik startte met één klein plantje,
gekregen van mijn ouders
als een stukje van één van de planten in
hun eigen tuin.
Na enkele jaren deelde ik die ene plant
en de volgende jaren deed ik dat nog
een paar keer met de planten
waardoor er nu eindelijk voldoende zijn
om de border langs de oprit te vullen.
Het was een geduldwerkje
maar het was het waard!
Elke keer als ik de oprit oprijd,
toveren de kleurrijke bloemen
een lach op mijn gezicht.
Ze brengen zoveel kleur
in deze grijze dagen.




For everyone who had a joyful day,
I hope these flowers made it complete,
for the people who maybe haven't had such a great day,
I hope these flowers brightened it up a bit!

Voor iedereen die een vrolijke dag achter de rug heeft,
hoop ik dat deze bloemen het plaatje compleet maken.
Voor zij die er misschien een wat mindere dag op zitten hebben,
hoop ik dat deze bloemen hen wat opvrolijken!




Bye,
Marian

Groetjes,
Marian

11 opmerkingen:

  1. Nou Marian ik vind je oprit ook helemaal geweldig, zo dat is nogeens een luxe, maar je bloemen wat een mooie kleuren, ik kan me goed voorstellen dat je heel blij wordt als je dit ziet.
    Leuk hoe het is gekomen zo via een klein plantje, daar mag je hartstikke trots op zijn.
    Geniet er maar lekker van, ik geniet hier achter mijn pc lekker mee
    Ik heb een mooie (werk)dag gehad maar een bloemetje is altijd mooi meegenomen.
    Dank je wel

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bloemenzee Marian, kan mij voorstellen dat je daar vrolijk van wordt.
    Een lieve post.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So beautiful! I love how they line your driveway. That would certainly bright anyone's day driving up!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je zo'n lange oprit...?
    Gaaf zeg!!! Pas maar op nu hoor, heb net bij Lyn gelezen dat het gaat sneeuwen...ja echt!!!
    Dus pluk ze snel voor in huis ;)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MARIAN,
    WAT IS DAT EEN MOOI GEZICHT ZO LANGS JE OPRIJPAD.
    JE KRIJGT EEN BLIJ GEVOEL ALS JE BIJ JOU HET PAD OPRIJ.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat mooi ,zo rijd je met heel veel plezier de oprit op.Leuk dat je met 1 plantje begonnen bent en nu een border vol hebt.
    Fijne week,liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb ik nog nooit gezien, langs het oprij pad, het ziet er prachtig uit, Marian! En een super idee!!
    Een hele gezellige avond nog, welterusten voor straks en een leuke dinsdag voor morgen ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw... wat een mooi effect zo langs die oprit.
    Ik ben niet zo van de 'chrysanten' maar dit vind ik toch wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi there, just found your lovely, lovely blog; i am a flower lover too!! I do hope you get to australia one day, its just amazing here, the best place on earth i think!!!
    have a lvoely day...
    laura c xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh....was het langs de snelwegen maar zo kleurijk.......dan was het niet erg om in de file te staan;-)
    Zouden alle automobilisten vrolijk worden en minder agressief...

    Dankjewel lieve Marian voor het delen....letterlijk en figuurlijk.

    Warme groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen