woensdag 17 november 2010

Feathers



No, no, no,
no chicken,
these are geese feathers!!!
That was a little hidden tip ^_^

Neen, neen, neen,
geen kip hoor,
dit zijn ganzenveren!!!
Dat was een kleine verborgen tip ^_^




And where did those
geese feathers come from????

En waar die ganzenveren
nu eigenlijk vandaan kwamen????





From the cushion of the Ikea-one-seater!
Yes, the one I've seen on several blogs already!
We've had one for some years now.

Van het kussen van de Ikea-één-zit!
Ja, zo één die ik al op verschillende blogs zag!
Net zo één hebben we ook al een aantal jaren.





Yesterday I thought it was time to change
the cover and wash the one on it.

Gisteren vond ik het tijd om de overtrek
eens te wassen en te vervangen door de andere.





Because the feathers
peaking through the cushion,
into the cover,
fly around when the cover is removed,
I 'uncover' the cushion outside now!


Omdat de veertjes
doorheen het kussen,
in de hoes steken
en bij het verwijderen van de hoes
overal rondvliegen,
ontdoe ik het kussen nu buiten van zijn hoes!





Mystery solved!

Mysterie opgelost!






Oh, I went from the sandy coloured cover
sand, beach, summer...

to the green and red striped cover
red and green, christmas, winter...



O ja, de zandkleurige hoes,
zand, strand, zomer dus...

werd vervangen door de rood en groen gestreepte hoes
rood en groen, kerst, winter ...






Or would you do it the other way around?????

Of zou jij het net andersom zou doen?????



Groetjes,
Marian

Bye,
Marian


9 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor die veertjes van je kussenhoezen, bij mijn precies hetzelfde.
    Ik vind beide hoezen heel mooi, en je gedachtengang begrijp ik helemaal maar mijn kleurkeuze gaat uit naar de eerste, de zandkleur, mooie kleur en ja ik zou het dus andersom doen.
    Maar gewoon lekker doen wat jij wilt, het is tenslotte jouw huis.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful photos and a great idea!
    Have a wonderful day,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Marian
    I'm so glad I've found your lovely blog.
    My home is New Zealand, my daughter lives in France and I have connections with Flanders!

    Do come and visit me for a cup of tea and I will get out my prettiest teacups and make you very welcome.
    I've done a post for Armistice Day with that same poem 'In Flanders Fields'..... It means a lot to me.
    hugs
    Shane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi Marian, jij bent me er eentje, denk ik van jonge duifjes zijn het ganzenveertjes, van gansjes die al lang niet meer leven waarschijnlijk maar de veertjes zijn nog prachtig. Heb het zelf ook weleens mee gemaakt toen ik kussens ging bijvullen met ganzenveertjes, mijn hemel...wat pluist dat, het plakt helemaal aan je vast. Inderdaad een werkje om buiten te doen. En je streepjes hoes vind ik prachtig, past zowel in de Kesrtsfeer als Zomers.

    Fijne dag,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dach even oh nee toch ,maar twas niet wat ik dacht!Geeft wel een rommel zo'n hoes verwisselen maar dat levert ook weer mooie foto's op!Ik zou persoonlijk de strepen in de zomer doen en de zandkleur in de winter
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke post Marian, ik gisteren maar denken van welke vogel zou dit kunnen zijn hihi.
    En je winterhoes vind ik helemaal geweldig, jij bent er klaar voor.
    Fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik zou het inderdaad andersom doen, lekker roze in het voorjaar. Maar dat je je hoezen kan wisselen, is natuurlijk al superleuk, welke er nu ook op zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie post over de ganzeveertjes, Marian !
    Ik vind beide hoezen mooi, fijn om ze te wisselen.
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke post zeg! Ik werd helemaal vrolijk van het zien van al die veertjes. Ik zelf ben niet zo van de streepjes dus ik zou die prachtige zandkleur er het hele jaar op houden :)
    Ken je bemz.com al? Een site waar je stoelhoezen van ikea stoelen en banken kan kopen! Mocht je op een dag helemaal iets anders willen :)

    BeantwoordenVerwijderen