dinsdag 16 november 2010

Blue skies





I 'm so thankful for blue skies.
While grey skies always leave me
sad and depressed after a while,
bright blue skies cheer me up!
And guess what,
they are of all seasons!
Blue skies in winter,
in autumn,
spring and summer.
So, if it's been grey and somber
for some time,
never worry,
a blue sky may be on its way! 


Wat ben ik blij als de lucht blauw kleurt!
Terwijl een grijze lucht me na een tijd
depressief maakt,
slaagt een blauwe hemel er altijd in
me weer opgewekt te krijgen!
En weet je wat,
een blauwe lucht
heb je zowel tijdens de winter,
de herfst,
de lente als tijdens de zomer.
Hij is van elk seizoen!
Dus als het even grijs en somber is,
niet teveel zorgen maken,
een blauwe hemel komt je richting uit!




All the above pictures are yesterday's sky!
This is today:
FOG all over
Hope blue skies will be
heading our way again soon!


De foto's hierboven zijn
van gisteren,
toen nog een felblauwe lucht,
vandaag enkel een dikke mist!




I wouldn't really have taken a picture of the sky today
if it weren't for this I wanted to photograph.

Eigenlijk was het niet de bedoeling een foto te nemen
van een lucht gehuld in dikke mist,
ware het niet dat ik hiervan een foto wou nemen.




Have any idea where these came from????
No, I didn't shoot a goose,
no geese around here ever!
But I bet some of you will well know where these
came from...
I wonder...


Iemand enig idee waar deze vandaan komen????
Neen, ik heb geen gans geschoten,
er komen hier zelfs geen ganzen voor!
Maar ik durf wedden dat er onder jullie zijn die
weten waar deze vandaan komen...
Ben benieuwd...




While I was standing outside
and remembering my pictures of
a bright blue sky yesterday,
I thought it would be an idea
to take a picture of this foggy alternative of a sky,
much more novemberlike isn't it?
(unless you're living on the other side of the equator of course!)


Terwijl ik dan toch buiten stond
herinnerde ik me mijn foto's van een felblauwe lucht gisteren
en ik dacht dat het wel een ideetje zou zijn
om ook eens de mistige variatie van die lucht te laten zien.
Lijkt in elk geval meer op november, niet???
(tenzij je aan de andere kant van de evenaar woont naturlijk!)






Bye,
Marian


Groetjes,
Marian


10 opmerkingen:

  1. Jouw lucht van gister hebben wij vandaag hier, ik ga naar buiten! doeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier blijft het mistig, maar alles beter dan die regen! Mooie foto's weer trouwens, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's en de blauwe lucht en de zon is bij mij, stond in mijn lunchpauze heel even te genieten van het zonnetje.

    groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Our sky is like yours today my friend...grey and dull...but it does make the indoors cozy.

    Hugs for a great day no matter what your sky is like. oxxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier een prachtig blauwe lucht, maar misschien is de mist bij jullie inmiddels ook opgetrokken.
    Je heb er prachtige foto's van gemaakt.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi lucht, vanmorgen scheen hier ook het zonnetje even.
    Die veertjes...uuhhh van een kip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's....wat een verschil he???...het is hier ook erg erg erg mistig.....fijne avond liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elke lucht vind ik mooi, zelfs van een grijze kan ik nog blij worden.....;)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook blue skies vandaag, extra genieten van de zachte temperatuur!
    Een fijne avond, lieve Marian xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al die blauwe luchten, hier ook vandaag, heb op een terrasje gezeten en er heerlijk van genoten.

    Maar nu de veertjes.....kom ze hier ook nog tegen. Denk dat het van jonge duifjes is, wij hadden onlangs nog een nestje in de kastanjeboom, jaaa, en dat in deze tijd. Denk dat er een poes flink bezig is geweest, van het vogeltje zijn alleen de veertjes nog zichtbaar, Dat denk ik tenminste.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen