woensdag 8 februari 2012

white with some colour


Wit met een beetje kleur

No, I still can't be tempted to go out
and take a walk in this freezing weather.
I just enjoy the winterworld
in our own garden... mostly from
behind the window. But I did take a little walk
through the garden today and discovered
not only white but some pretty colours too.
There are a lot of hydrangeabuds in a gorgeous burgundy already
but the purple one in the picture underneath was extra special.
Isn't it cute with its coat/helmet/cap still on?

Neen, ik kan nog altijd niet verleid worden tot
een wandeling in dit vriesweer
Ik geniet gewoon van de
winterwereld in eigen tuin... meestal van achter
het raam dan nog. Maar vandaag maakte ik toch
even een kort wandelingetje in de tuin en ontdekte
er niet alleen wit maar ook mooie kleuren.
Zo zijn er al veel hydrangeaknoppen in een vlammend bordeauxrood
maar de paarse knop hieronder was wel heel bijzonder.
Schattig toch met zijn jasje/helm/mutsje nog op?




The golden dried Hydrangea flowers
come out well against the white snowy background.

De goudkleurige gedroogde hortensiabloemen
komen goed uit tegen de witte sneeuw achtergrond. 




One of the snowcovered flowers
is still showing some blue.

Eén van de met sneeuw bedekte bloemen
vertoont nog altijd wat blauw.




I want to thank you all so much for the lovely
comments on my previous post. Many of you were
concerned about the violets but they have
been blooming non stop from september
so if they don't survive this sudden frost,
I really can't blame them.
The big question is which springbulbs
hidden under the violets will have survived the frost,
especially since some already started showing some green.
We'll just have to wait and see.

Dankjewel allemaal voor de reacties op
mijn vorige post. Velen waren bezorgd
om de viooltjes maar die zijn nu al
onafgebroken aan het bloeien sedert september
dus als ze deze vrieskou niet te boven komen
dan kan ik het hen echt niet kwalijk nemen.
De grote vraag is welke van de lentebollen
die onder de viooltjes verstopt zitten
dit vriesweer zullen overleefd hebben,
vooral omdat vele ervan al wat groen vertoonden.
We zullen zien.





Bye,
Marian

Groetjes,
Marian






14 opmerkingen:

  1. Onder die sneeuw vormt zich vast een mooie nieuwe lente. Het is net een dekentje dus eenmaal gesmolten, Lente. Tenminste dat is wat ik hoop.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marian,
    Winter in eigen tuin is ook heel mooi, dat laat jij ons zien. Ik ben ook nog niet verder gekomen dan de tuin hoor. Hopelijk komt het er nog wel van...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik hier uit het keukenraam kijk, zie ik ook de knoppen van de hortensia. Het zal inderdaad de vraag worden wat in de tuin de kou de baas is gebleven. Ik vond het gisteren al te koud om tien minuten buiten te staan, laat staan dat je als plant dat 24 uur moet verdragen.....brrrr!!

    Ik wens je een fijne dag!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, het schijnt dat de bollen dit wel kunnen hebben net als de violen...zeggen ze. We zullen zien! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn mooie foto's geworden, en je hoeft niet eens ver te lopen.
    Prachtig zoals de natuur zich ontwikkeld.
    En wij denken dat niets het meer doet straks, wel we zullen zien.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De foto's zijn prachtig geworden!
    De Hortensia's laten nog een beetje van hun kleur zien, prachtig.

    Ik heb ook niet zoveel met de kou hoor, maar moet er wel met de honden uit en dan ben ik blij als ik weer terug ben.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooie foto's! hier zaten er ook al veel knoppen in de hortensia's maar zijn helaas allemaal bevroren..
    ach we wachten het gewoon af en ik laat me verrassen door de natuur!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Marian,
    Prachtig blog heb je van gemaakt. En laat nu de warmte maar komen.
    lieve groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The purple bud is gorgeous, indeed. I must search for some new leaves in my garden too ...
    I love your Hydrangeas, Marian !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Marian,

    you always have such lovly words for me! I'm always very happy about your visit! Thank you!

    Wish you have a nice rest of week!

    hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Marian these photos are gorgeous!!! Aren't they beautiful whether alive or gone. SO beautiful!
    Thank you dear friend for your sweet note.
    hugs from here...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dear Marian,

    Your photos are exquisite. Dried hydrangea flowers are so delicate and your artistic eye has captured their beauty perfectly.

    Stay warm and inspired,

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen