vrijdag 3 februari 2012

Grape Hyacinths


Blauwe Druifjes




Buiten nog nergens te bekennen
en gelijk hebben ze
met deze vriestemperaturen.
De tere sneeuwklokjes die hun kopjes
wel al boven staken,
liggen nu plat tegen de grond buiten.
Veren die terug recht eens de
vrieskou ons weer verlaat?
Het is voorlopig afwachten
want dit winterweer houdt nog
een tijdje aan naar het schijnt.
Maar ach, dat zijn uiteindelijk
maar wat sneeuwklokjes.
Veel belangrijker bij dit weer is dat
alle daklozen wel een dak boven
hun hoofd hebben en in deze vrieskou
binnen in een warm bed kunnen slapen.

Freezing cold outside
and no Grape Hyacinths to be found out there.
The Snowdrops are lying flat on the ground,
defeated by so much frost it seems. 
I wonder whether they will pop up again
once the frost has left the country?
But then again,
that are just some snowdrops.
The most important thing now is that
the homeless are provided with a roof above their heads
in this freezing weather, and a bed inside to sleep in.




Ook binnen zijn er enkele 'verdwaalde'
Blauwe Druifjes wél al tot bloei gekomen
en al is het geen grote mand of pot vol bloemen,
zelfs dan kunnen deze bloemen me bekoren en
krijgen ze hier een plaatsje.
Ik zou het kleinste, fijnste, onbenulligste
bloemetje een plaatsje geven
in huis of in de tuin en natuurlijk op de foto.
Maar dat hadden jullie al wel door denk ik ;-)

Also inside, some Grape Hyacynth bulbs
started blooming, not a big basket full of them,
just a few, but still charming to me.
I can really appreciate even the smallest and tiniest
of flowers and would give it a place
in our home or garden and of course take pictures of it.
But you probably knew that by now ;-)





Groetjes,
Marian

Bye,
Marian



18 opmerkingen:

  1. In huis al een beetje lente. Zo'n lentevoorbode verdient een mooi plekje in huis en op je blog. Weer prachtige foto's.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een práchtige foto's.
    Zo zie je een blauw druifje kan voldoende zijn, om je blij te maken.
    Lieve groet Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's, Marian! Bij ons staan de krokusjes in volle bloei...ze staan zo mooi tussen de sneeuw!
    Fijn winterweekend!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Marian, en ja ik wist dat elke bloem bij jou een plaatsje krijgt. Maar nog mooier vind ik het gevoel dat je foto's dat ook uitstralen het genieten van elke bloem die bloeit.

    Ik wens je een mooi weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik herken het Marian.. ook hier krijgen alle bloemetjes een plekje.. als ik zomers door de tuin loop en ik zie een afgeknikte bloem dan gaat ie in een vaasje, ik geniet van alles wat bloeit net als jij!
    ik kreeg van mijn zoon voor mijn verjaardag een hele grote bak blauwe druifjes, zo mooi! ook daar was er eentje afgeknnapt maar die heeft toch nog heel lang in zijn eentje in een minivaasje gestaan en dat stond zo lief!

    fijn weekend!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige foto's ... heel veel sterkte voor je tante! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Marian,
    Wat een prachtige macro's zeg!!
    Het licht schijnt er zoo mooi op.
    Echt even genieten! en ja voor nu gun je iedereen een warm huis. Wat is het koud maar wel lekker even letterlijk een frisse neus halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo wat mooi zeg! Die zou je zo als poster kunnen uitvergroten, echt prachtig.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi hoor!! en ja tis zooooooo kouddddd.......het sneeuwt hier ook !...liefs Ria.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's Marian! Je hebt de lente echt in huis gehaald! Hier sneeuwt het inmiddels ook, hele kleine vlokjes dwarrelen naar beneden!

    Een heel fijn weekend!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig op de foto gezet!!!
    Is toch wel een erg mooi bolgewasje hé?
    Ik reageer momenteel niet zoveel, aar dat komt omdat ik het zo vreselijk druk heb :(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zelf geniet ik ook zo van de bloemetjes,heb een bos bloemen in huis staan met hyacinten erin, en ruiken dat ze doen,heerlijk.

    fijn weekend
    liefs stina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sorry that cold snap wilted everything. These are beautiful flowers. Keep warm. xo Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey marian,
    Wat een prachtige bloemen zijn het toch en zo mooi door jou neergezet.
    Warm weekend toegewenst
    Hartelijke groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, so beautiful!!!...
    have a nice weekend,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Grape hyacinth are so charming and can be overlooked because they are so small. How sweet that you have them blooming already. Great photos, too :) – g

    BeantwoordenVerwijderen