maandag 20 februari 2012

Felt like spring


Today was the first day since january
that really felt like spring was just around the corner.
The sun was present and that made the cold
much more bearable.
Today was also the first day this year
I could actually hang out the laundry to dry outside.
A little wind and the sun made that happen perfectly.
The mere fact of being able to hang out the laundry ,
made me a very happy person today.

Vandaag was de eerste dag sedert januari
die nog eens aanvoelde alsof de lente echt voor de deur staat.
De zon was volop aanwezig en zorgde ervoor dat
de kou veel beter te verdragen was.
Vandaag was ook de eerste keer dit jaar
dat ik de was buiten te drogen kon hangen.
Een zuchtje wind en de zon maakten dat mogelijk.
Gewoon het simpele feit van de was terug te kunnen
buiten hangen, maakte van mij vandaag een gelukkig mens.




These little fellows enjoyed the first
springlike sunbeams
cosy together, in a sheltered corner.

Deze kleintjes genoten van die eerste
als lente aanvoelende zonnestralen
 gezellig samen, in een beschut hoekje.





Oh and talking about hanging out laundry,
do you hang out the laundry
on a regular clothesline?
Or do you use a clothes umbrella?
Did you know the clothes umbrella is an Australian invention?
The Australian Lance Hill manufactured the first clothes umbrella
in 1945 in Adelaïde South-Australie.
That rotary clothes hoist, also called the "Hill's hoist"
is in fact one of the most recognizable icons of Australia.
An old advertisement I found
on the internet says it all...

O ja,
over was drogen gesproken.
Hangen jullie de was aan een gewone wasdraad
of aan zo'n handige droogmolen?
Wist je dat die droogmolen een Australische uitvinding is
en als één van de typische Australische kenmerken gezien wordt?
De "Hill's hoist" is er synoniem geworden voor droogmolen,
zoals de "kodak" voor fototoestel dat bij ons is.
De "Hill's hoist" is genoemd naar zijn uitvinder
Lance Hill die in Adelaïde Zuid-Australië
in 1945 de eerste droogmolen vervaardigde.
Onderstaande reklame uit vervlogen tijden
zegt genoeg...




I do wonder now
whether anyone ever heard of, saw or
or even has one of those laundri-jinka's?...

Nu ben ik wel eens benieuwd of er ooit iemand
van zo'n laundri-jinka hoorde,
er ooit één zag
of er misschien zelfs één heeft?...


;-)

 
Bye,
Marian

Groetjes,
Marian



13 opmerkingen:

  1. I love ladybugs! i had a clothesline when we lived back in texas.. I miss it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto van de lieveheersbeestjes! Mooi bij elkaar. Leuk die oude reclame!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was gisteren inderdaad lekker zonnig, het bevalt mij uitstekend dat de lente dichterbij komt :-)!

    Een droogmolen heb ik nooit gehad, ik zou zo'n molen wat ruimte betreft midden in de tuin moeten zetten en dan vind ik erg jammer van de tuin, vooral als in de lente alles uitkomt en de maanden daarna.

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaaltje van die droogmolen.
    Dat wist ik allemaal nog niet, erg leuk!!
    En nee, ik heb geen droogmolen, vind het niet zo handig.
    Ik ben meer van de 'gewone lange wasraad'
    Die is op een of andere manier niet zo dominant aanwezig als er geen was aan hangt ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, van al die prachtige zaken heb ik niets. Ik heb van voor naar achter in de tuin een lange draad op oude palen. Droogt uitstekend. Wat een mooie foto van die kleine beestjes zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeiemorgen,
    Ik droog de was ook buiten aan de droogmolen als het kan wat betreft het weer. In de winter op droogrekjes aan de muur in de bijkeuken. De sokken en ondergoed gooi ik in de droger als ik te weinig tijd heb om alles uit te hangen. Je kleding blijft ook mooier als je het niet in de droger droogt.
    zo'n een wasmand op wielen zoals op het plaatje heb ik nog nooit gezien. Is wel handig denk ik, hoef je niet zo te bukken. Ik heb wasmanden van Ikea op wilen, scheelt heel veelgesjouw (en spaard je rug) Ik wens je een fijne dag. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk he de was weer buiten verlang daar ook zo naar maar hier in harlingen is het triest weer mottig en nattig geen zon op het moment ...ik heb e naam nooit gehoord heb zelf wel een droogmolen vind het wel handig ....leuke foto ....fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, een droogmolen heb ik niet...wasrekje is voldoende...
    Wat een advertentie zeg...ik hoop dat dat nu verboden is..."zo heeft u meer tijd om een lekker maaltje voor manlief te koken"...ik heb wel wat anders te doen...bloggen ofzo...puh!!!
    Hihi...warme en zonnige groetjes, ook aan de lieveheersbeestjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh enjoy my friend...isn't it nice when the sun shines...those ladybugs are very smart! I grew up with a umbrella clothesline...I would love to have one now. Hugs for a great sunny week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die lieveheersbeestjes... hier liepen er ook een paar :)
    Lenteboden..
    En ja ik heb een droogmolen, helemaal achterin de tuin,achter de schuur, want het is niet het mooiste ding in de tuin :))
    En zo'n karretje heb ik alleen bij de postbode gezien, maar nooit als wasmand!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helaas heb ik weinig mee gekregen van het voorjaarszonnetje, ik moest werken.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik de wasdroger heel veel gebruik en wat daar niet in mag hangt aan een droogrekje boven de zoldertrap.
    Zo'n laundri- jinka heb ik echt nog nooit gezien, lijkt me wel handig eigenlijk.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen