woensdag 1 februari 2012

hearts and flowers




Hearts on cupcakes.
And no, I haven't been baking.
Would be impossible with
still no ovendoor on the oven :-s
That's right,
I still have to tell you about how things are going now with 
the oven and its door. I was secretly dreaming
of a whole new oven already but just two new
hinges will fix het problem it seemed and
so, two hinges have been ordered
but still haven't arrived sofar.
Once the door is fixed and attached back on the oven,
we're all set for another 15 years of
baking and making ovendishes again,
with the exact same oven we used for the last 15 years.
But not right now.

So why these cupcake liners then?
I used these to make a wreath.


Harten op cupcake vormpjes.
En neen, toch niet, ik heb niets gebakken.
Dat zou trouwens nog steeds niet mogelijk
zijn met een oven zonder ovendeur :-s
Da's waar ook, ik moet jullie nog
vertellen over hoe het nu zit met de oven
en de ovendeur. Terwijl ik eigenlijk al een beetje
durfde dromen van een compleet nieuwe oven,
bleek dat weer eens veel te voorbarig want
met gewoon twee nieuwe scharnieren kan
de ovendeur hersteld worden en weer aan
de oven bevestigd. De scharnieren zijn
in bestelling maar nog steeds niet toegekomen.
Het is dus nog even wachten, maar eens de oven
en zijn deur herenigd zijn, zijn we weer goed voor
nog maar eens 15 jaar bakken en ovenschotels bereiden,
met precies dezelfde oven die we de voorbije 15 jaar gebruikten.

Maar goed, waarom dan toch deze cupcake vormpjes?
Ik gebruikte ze om er een krans mee te maken.


I first cut the liners into flower shapes
before glueing them on a styrofoam wreath
closely next to eachother.

Eerst knipte ik de vormpjes in bloemenvormen
vooraleer ik ze op een isomo krans
dicht op elkaar plakte.



Here's how I did it exactly:

Dit is hoe ik precies tewerk ging:


First flatten the cupcake liner.

Eerst wordt de cupcake vorm plat gestreken.



Then fold it in half.

Die vouw je vervolgens in twee.



Fold again.

Nog eens vouwen.



And again.

En nog eens.



Then cut out a bended shape
as you can see on the picture.

Daarna knip je een gebogen vorm uit
zoals je ziet op de foto.



Unfold completely and you have
the flowershapes I worked with
to make the wreath.

Helemaal openvouwen en daar heb je
de bloemenvormen waarmee ik werkte
om de krans te maken.





I started by glueing some
flowershapes well apart from eachother first;
then added more shapes in between those
and at the end, filled up gaps until it looked
OK to me. I can imagine you might like it
more or maybe less filled up. You can make
the wreath exactly the way you like it.
Only a little area in the middle of each
flowershape should be glued to the wreath;
the edges around it are loose.
that's how you get the fringed edges
all around the wreath.

Ik begon met enkele bloemenvormen
verspreid van elkaar over heel de krans
te plakken; daarna bleef ik meer vormen
ertussenin plakken tot ik vond dat de krans
er goed uit zag. Ik kan me voorstellen
dat jullie de krans misschien liever zien
als die minder of net meer gevuld is.
Je maakt de krans uiteraard zoals je die
zelf het mooiste vindt.
Enkel een klein stukje in het midden van
elke bloemenvorm moet vastgekleefd worden
aan de krans. De randen moeten los blijven.
Zo krijg je de franje rand rondom de krans.




Not completely finished yet
(I had to add some more flowers here and there)
and not a good picture really
(too dark in the room)
but I wanted to show you
how the wreath turns out.

Nog niet helemaal klaar
(ik moest hier en daar nog wat bloemen toevoegen)
en niet echt een goede foto
(te donker in de kamer)
maar ik wou jullie een idee geven
van hoe de krans eruit komt te zien.


Have fun!

Veel plezier!



Bye,
Marian

Groetjes,
Marian


15 opmerkingen:

  1. Oh Marian,

    this looks beautiful! What a beautiful work! Your wreath is very charming and unique! I wish you a good week!

    hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee, hoe kom je er op! Je hebt het ook heel duidelijk uitgelegd! Ik denk dat je de bloemetjes ook goed vast kunt zetten met hele kleine kopspeldjes!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kom je op het idee. Super mooi geworden.
    gr. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wordt echt een super gezellige krans wat een leuk idee!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk, hoe kom je er op! Erg mooi gedaan en ook zo duidelijk vertaald met beelden. Een complete workshop, als dit niet gaat lukken...;-)

    Fijne dag!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke krans is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke krans heb je ervan gemaakt! Laatst heb ik ook een poging gedaan tot zoiets, maar ik vond de kleuren van de cupcakevormpjes niet mooi uitkomen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De foto is wel mooi hoor....pietjeprecies!!!!
    Leuk idee zeg, wordt je helemaal vrolijk van...
    Zonnige groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. alleen al de papiertjes smaken naar meer! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marian,
    Wat leuk, daar moet je ook maar op komen zeg...!!
    En straks met pasen in pastelkleurtjes, voor op de paastafel..., met hier en daar een eitje en een veertje ertussen...
    Geweldig. Wat een inspiratie...
    Ik wens je nog een heel fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke gezellige krans! Leuk idee met de cupcakesvormpjes!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee Marian. Je krans is prachtig geworden!!

    Een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woehoeoeoeoeoeoeoe, wat een prachtige krans, Marian. Een super idee! Ik wou dat ik het geduld had dit te maken. Echt heel mooi.
    Fijne avond xxx

    BeantwoordenVerwijderen