zaterdag 18 februari 2012

Touwtjes bloemen/ Twine flowers

Zal ik het eens over wat creatiefs hebben ipv de tuin en het weer?????
Is dat OK voor jullie????
Omdat ik vandaag toch weer wat teveel hooi op mijn vork
had genomen, na tijdens de week dat ook al gedaan te hebben
bij het opruimen en sleuren in de tuin,
moest ik noodgedwongen eerst wat zetel liggen
maar daarna ook nog zetel zitten.
En wat kan een mens dan beter doen dan
even wat bloghoppen. Zeg nu zelf ;-)
 
Tijdens dat bloghoppen doe ik zoveel
inspiratie op, dat is ongelooflijk.
Jammer toch dat de tijd vaak ontbreekt.
Intussen heb ik al een stapel projecten
die ik wil aanpakken maar eerst
toch best eens alle halverwege en ja soms bijna affe
projecten helemaal afwerken.

Vandaag kwam ik dit hier tegen:
Twine flowers
oftewel touwtjes bloemen
Alleen, het was enkel een afbeeldingetje,
en o wat zou ik zoiets wel heel graag zelf eens maken.
Kan niet zo moeilijk zijn toch?
Even googelen en zie,
daar was al meteen een overduidelijke uitleg
om deze touwtjes bloemen te maken.

Je vindt die
 hier, bij Bugbytes.
Uitleg in het Engels maar de foto's
zijn zo duidelijk dat de uitleg helemaal
overbodig wordt.

En? Wie gaat ermee aan de slag?
Ik ben ervan overtuigd dat jullie
intussen al een hoop ideeën hebben
voor deze touwtjesbloemen.....?????
Ik in elk geval wel.

Dit keer een post zonder foto's,
maar toch mét bloemen ;-)

Groetjes,
Marian



14 opmerkingen:

  1. Wat zijn deze bloemen leuk Marian!! Zal ook mooi staan op een cadeautje, ter decoratie!

    Rustig aan doen hoor dit weekend!!

    Ik wens je een gezellige avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marian,
    Doe je een beetje zuinig met jezelf. Wat knap dat mensen dit soort werkjes bedenken. Leuk.
    Fijn weekend
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een onwijs leuk idee, en niet moeilijk. Dit idee ga ik bewaren.Ik wens je een hele fijne zondag. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat leuk, dat ken ik ook nog van 'vroeger'
    Is wel leuk ja, ik heb pas een nieuw klosje van dat rood/witte touw gekocht..
    Je kan er wel een challenge van gaan maken..is dat geen idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Marian..
    thanks for your lovely words in my blog..
    many hugs Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dear marian
    A beautiful idea for colourful flowers in winter time.

    Thank you for directing us to the tutorial - fun!!!

    I hope you are having a lovely weekend in the Netherlands!

    hugs
    Shane in New Zealand

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad leuk om zelf te maken!

    Fijn weekend verder! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marian,

    'n halve vork met hooi moet ook genoeg zijn....Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd en er komen nog meer dagen;-)

    Maar daarna noodgedwongen recupereren en het lijf rust gunnen vanuit de gemakkelijk zetel en de tijd vergeten achter je peeceetje op al die mooie blogs is ook een geweldig leuke bezigheid.......toch:-)

    En zeker als je zo'n mooie bloemetjes tegenkomt waar je het hele jaar plezier aan kan beleven.

    Fijn weekeind en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo knap zeg! Ik ben geen creatype, maar geniet er des te meer van als anderen het doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marian,
    Jeetje, ik zoek het plaatje, maar okee, ik moet klikken... Leuk hoor die touwbloemetjes, misschien ook maar eens proberen. Van vlastouw zullen ze ook kunnen toch? Wat grover, maar dat heeft ook zijn charmes lijkt me...
    Ik heb je mutsjes ontvangen hoor, ik ben er heel erg blij mee...
    Lief van je...
    Ik wens je nog een heel wondermooie zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee, Marian! Ik ga het zeker eens proberen!
    Fijne zondag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marian, ben meteen even wezen kijken , wat een geweldig idee.
    Ga het zeker proberen. Dat wil zeggen het komt op mijn to di list.
    Ken je dat? Ik schrijf het maar op in een boekje, anders loopt het maar in mijn hoofd rond ;-)
    Fijne dag nog.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb natuurlijk even een kijkje genomen en de bloemetjes zien er erg gezellig uit (en niet al te moeilijk om te maken...) Bedankt voor de tip!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen