dinsdag 25 oktober 2011

Harvest



Last weekend I decided these figs
weren't going to ripen anymore,
so I harvested them.
They are just lying in a bowl
for now. I have no idea on how to
use them. Maybe as part of a wreath?
Any ideas are welcome.

Vorig weekend oogstte ik deze vijgen;
Het was duidelijk dat deze niet meer
rijp zouden worden.
Ze liggen voorlopig gewoon in een kommetje,
geen idee nog wat ik ermee zal doen.
Misschien in een krans gebruiken?
Alle ideeën zijn welkom! 


Well, I did have to cut one open though.
Not that easy, they were really hard,
not ripe as I said.

Toch moest ik er één doormidden snijden.
Niet makkelijk, want de vijgen waren nog heel hard,
helemaal niet rijp zoals ik al zei.






Not bothered by the caterpillars
on the Nasturtium ;-)
I just had to harvest some of those
lovely green seeds from the Nasturtium.
They will turn brown and all dried up
eventually; ready to be sown then.

Niet afgeschrokken door de rupsen
op de Oost-Indische Kers ;-)
oogstte ik ook wat van de mooie groene
zaden van de Oost-Indische Kers.
Ze zullen uiteindelijk helemaal opdrogen
en bruin worden; klaar om opnieuw gezaaid te worden.




No, no, I didn't harvest these.
Last sunday, we combined a
bycicle ride with a walk through the forest
and passed all these Brussels sprouts fields.
I just had to take some pictures!

Neen, neen, deze oogstte ik niet.
Vorige zondag combineerden we een
fietsritje met een boswandeling
en daarbij reden we voorbij verschillende spruitjesvelden.
Uiteraard moest ik daar wat foto's van nemen!








As promised yesterday,
a tastier post this time,
or isn't it?

Zoals gisteren beloofd,
een smakelijkere post dit keer,
of niet?

 



This is called 'the door of the forest'
and my husband recently read
that there was a geocache hidden
around there.
We found it! Our first geocache!

Dit wordt 'de deur van het bos' genoemd
en onlangs las mijn man dat daar ergens
een geocache verstopt zat.
We vonden ze nog ook! Onze allereerste geocache!








These were the only toadstools
we discovered.
Still no Fly Agaric.

Dit waren de enige paddestoelen
die we vonden.
Nog altijd geen Vliegenzwam.





But I don't mind.
This autumn has by far been one
of the most beautiful ones
I can remember.
So, let's enjoy it
while we can!

Maar dat vind ik niet erg.
Deze herfst is tot nu toe één van
de mooiste die ik me kan
herinneren.
Laten we ervan genieten
zolang het nog kan!





Bye,
Marian

Groetjes,
Marian


13 opmerkingen:

  1. IK HEB GENOTEN VAN JE MOOIE FOTO'S!!

    MIJN VIJGEN WAREN DIT JAAR NIKS GEWORDEN.
    VOLGEND JAAR BETER!

    MAAR DIE VAN JOU ZOU IK ZEKER IN EEN KRANS VERWERKEN OF EEN BLOEMSTUK!

    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Found you through Aiken House and Gardens.....your blog is so very lovely.

    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar meid je hebt prachtige foto's van die vijgen gemaakt en ze liggen vast prachtig in die kom. Ik vind ze erg decoratief. Nou ja hier heb je waarschijnlijk ook niet veel aan.

    HG
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeker een smakelijke post Marian! ik heb geen idee wat je met vijgen kunt doen, ze zijn wel heel decoratief dus ik hoop dat je nog tips zult krijgen.
    wat is een geocache? ik ken het niet..

    fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige post en foto's allemaal groen hahahah en die vijgen mooi hoor gewoon in een grote houtenschaal ofzo en dan heel lang genieten ervan ...fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marian,
    Wat een prachtige foto´s heb je gemaakt. Wat heerlijk om te zien allemaal. Hoe mooi kan een simpele spruitjesplant zijn, en die velden vol, wat mooi. De vijgen zijn bijzonder decoratief op zichzelf, dus die wordt je niet snel zat denk ik. En die zaden van de Oostindische Kers, lekker laten drogen, prachtig...
    Ik wens je een heel fijne woensdag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je vijgen zou ik zeker in een krans verwerken hoor...dat zal vast super staan!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Will the figs ripen off the tree?
    I just had figs the other day.
    Cut them in half, pour a few drops of balsamic vinegar on top, add a small piece of gorgonzola and top with a walnut piece.
    In to the oven at 375 F for 5 minutes.
    Yum!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marian,

    Zeker een smakelijke post, jij kunt in 2012 na Ijsheiligen de zaden van oost-indische-kers weer in de volle grond zaaien,smakelijke bloemen en/of jong blad in de sla.

    Altijd leuk om te zien hoe de spruiten aan de dikke stronken groeien als mini kooltjes.

    Met de onrijpe vijgen deed jij al iets decoratiefs.....ze liggen mooi te wezen in het schaaltje, meer hebben ze niet nodig.

    Fijne dag en groeten!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Marian,
    your figs looks very yummy!
    Hugs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey lief mens,
    Wat heb je een hoop vijgen. Marian van Schunsland weet heel veel over dit soort struiken. Misschien rijpen ze nog na op de schaal. Als ze wel rijp zijn: dun schijfje vijg op een stukje zachte geitenkaas. plakje rauwe ham er omheen en smullen maar. Bij het zien van de spruitjes loopt mij het water in de mond ik vind ze heerlijk.
    lieve groet marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Marian,

    thank you so mutch for your kind words!I´m always pleased about it! Your pictures are beautiful! Most of all i like the Brussels sprouts fields! I´ve never seen before fields like this! Hope you will finde a good idea for your figs!

    Wish you a nice day!

    Hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer prachtig zijn je foto's Marian !!!
    Om te smullen ...zowel lettelijk als figuurlijk....
    Je vijgen zien er wel heel mooi uit en zijn heel decoratief.
    En wat een leuke manier om de zaden in een hartvorm neer te leggen om ze zo te laten drogen...zo heb je er wel heel veel plezier van zowel binnenshuis als buitenshuis !!!!
    En nog een geheimpje...IK BEB DOL OP SPRUITJES ...
    lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen