donderdag 24 november 2011

crabapples





These are crabapples from a tree
in the garden of my parents in law.

Deze malusappeltjes komen van een boom
in de tuin van mijn schoonouders.




Not only do those crabappletrees
flower beautifully in spring,

Niet alleen bloeien deze malusboompjes
prachtig in de lente,




they provide the most beautiful
red crabapples in autumn.
Just beautiful to see in the garden...

ze geven mooie rode
wilde appeltjes in de herfst.
Heel mooi om zien in de tuin...




...and aren't these red apples ideal for 
Christmasdecorations?

...en zijn deze rode appeltjes niet ideaal
om te gebruiken in Kerstdecoraties?




I decided to make a wreath
out of the crabapples 
I could pick and bring home.

Ik besloot een krans te maken
van de malusappeltjes die ik mocht
plukken en mee naar huis brengen.




I just glued the apples to a styrofoam wreath
and filled up the spaces with Iceland moss.
I really should have painted the wreath green first though
because with the apples shrinking slightly by now,
some white of the styrofoam wreath becomes visible.
Only thing I can do now is use more Iceland moss.

Ik lijmde de appletjes op een isomo(piepschuim) krans
en vulde de ruimtes ertussen met Ijslands mos.
Een volgende keer zou ik eerst de krans groen verven
want met de appeltjes die nu wat beginnen te krimpen
zie je hier en daar wat wit van de isomo krans.
Het enige wat ik er nu aan kan doen is
meer Ijslands mos toevoegen.


You know what I would love?
To have a crabappletree in our own garden.
Beautiful blossoms in springtime
and lovely red little apples in autumn,
a wonderful tree don't you think?

Weet je wat ik wel zou willen?
Een malusboompje in eigen tuin.
Prachtige bloesems in de lente
én rode appeltjes in de herfst,
heerlijk toch?


Bye,
Marian

Groetjes,
Marian



22 opmerkingen:

  1. Hallo Marian,
    Wat een bofferd ben je dat je deze zo uit de tuin van je schoonouders mee kreeg. Ben en ik hebben ze stiekum in het gemeenteperk geplukt, maar dat was ook weer heel leuk om te doen...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieflijk kransje heb je gemaakt!!!
    Doordat je de appeltjes gelijmd hebt op de krans zullen ze zeker buiten lang mooi blijven,want wanneer ze met prikkers gestoken worden gaan ze door beschadeging eerder rotten.

    Ook je foto's zijn weer van grote klasse!!!

    Maak tegen de Kerst ook altijd wel wat leuks van malus of kleine rode sterappel.
    Het liefste in mijn belse bloempottekes.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krans ziet er super uit Marian!! Wat dat betreft zijn het 'dankbare' appeltjes, je kunt er zoveel leuke dingen mee doen!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your wreath is really lovely and so festive, Marian. Very clever of you! And yes, a crabapple tree would be fantastic. We have many in our neighborhood but not in our garden. I hope you get one next year! xo – g

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke beelden van de appeltjes. En wat heb je er een prachtig kunstwerk van gemaakt. In het voorjaar is het ook een beauty om te zien. Afgelopen jaar was het een zee aan bloemen. En een enorme hoeveelheid appeltjes was het gevolg.
    Fijne dag en hoop dat de mist plaatsmaakt voor een zonnetje.
    hartelijk groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig leuk !!
    En voor zoveel doeleinden te gebruiken.
    Ik zou best een grotere tuin willen als ik dit zo zie.
    Veel plezier van je krans.

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn hoor zo'n rijke oogst, je krans is prachtig geworden. Een eigen boompje lijkt mij ook nog wel wat, nu moest ik het doen met een klein bakje gekochte appeltjes ;)

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk he vind ze zo schattig .... en hoe vol die bomen hangen ongelovig zoveel .... wat je wil en van droom moet je waar maken hahahah dus nemen zo boom .... je geniet er wel heel veel van ... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie krans hoor!
    leuk idee! Mijn appeltjes krimpen ook zo erg ik heb er een hart van gemaakt maar ach je hebt er wel lang plezier van!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze Malus heet de Red Sentinel.. een heel bekend soort wat in kleinere tuinen kan.. dus ik zeg wat let je... bij mij staat hij al weer een paar jaar.. en hij zit vol met appeltjes... de vogeltjes lusten ze niet totdat het gevroren heeft want dan worden ze zacht dus voor die tijd moet je ze van de boom halen... er is een probleem.... ik vind het altijd zonde om ze van de boom af te halen... het ziet er zoo mooi uit!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie krans heb je er van gemaakt. Ook één van mijn wensen zo'n mooi boompje in de tuin.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel onze straat staat vol met deze bomen! Overlaatst was ik in de voortuin aan het snoeien en sprak een man mij aan of dat cider-appeltjes waren en of ze eetbaar zijn? Ja, dat weet ik eigenlijk niet? Ik gebruik ze ook al jaren als decoratie. Mooie krans trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's en die krans geweldig, ik zou ook wel z'n boom willen. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je krans mooi geworden Marian..en ja het zijn ook zulke leuke appeltjes waar je best veel mee kunt decoreren.....ik heb ook iete gemaakt met deze malusappeltjes maar meer een bolletje,volgt nog op mijn site...Deze boom zou ik ook wel in mijn tuin willen hebben...zo mooi..van het vroege voorjaar tot ver in de herfst.
    Je foto's zijn trouwens weer prachtig..genieten hoor !!!!!,
    Ik wens je een fijne dag en een lieve groet.......Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dear Marian,

    very nice pictures and the wreath - beautifully
    I love wreaths and I love your apple wreath!

    I wish you a nice week!

    Love Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo mooi dit!! wij hebben 2 van deze boompjes in onze tuin, hoop er ooit zo'n oogst van de te hebben dat ik er ook zulke mooie creaties van kan maken!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaaaaa... een aanwinst voor de tuin, in lente én herfst! Nu zo ongeveer alles uit onze tuin weg is (ik was niet thuis & manlief snoeide maar raak...) mag ik heel veel nieuws uitzoeken. Deze Malus komt op m'n lijstje!
    En wat een prachtige krans... eenvoudig en stijlvol voor deze tijd van het jaar!
    Liefs & nog een fijne dag gewenst!
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind ze zo leuk die appeltjes...echt op en top kerst.........liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super krans!! Ik ben er weg van!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Thanks for your lovely comment in my blog.. I am very very happy about this :o)
    your blog is soooooooo beautiful.. Your pictures and your deco are very very nice..
    have a nice week..
    many hugs..Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie krans heb je van de appeltjes gemaakt Marian. Soms zou ik wel willen dat mijn tuin nog groter was. Een Malus zou ik er ook graag in hebben staan!!

    Een gezellige avond & lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat blijft het toch mooi die appeltjes in combinatie met dat mos. Een echte blikvanger. Ik krijg gewoon zin om ook aan de slag te gaan.

    Lieve groet en fijn weekend!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen