woensdag 5 oktober 2011

Fall in a jar


One day
a jar of jam was empty
and as I can never throw out a pretty jar 
I washed the jar and its lid,
because that was beautiful too,
a red and white checkered lid,
guess you all recognize that jar by now,
even without a picture...



Op een dag
was de confituurpot leeg
en omdat ik nooit een mooie confituurpot
kan wegsmijten
waste ik de pot af en ook het deksel
want dat was ook mooi,
een rood met wit geruit deksel...
denk dat jullie nu zelfs zonder foto
al weten over welke confituurpot het gaat...



Anyway, the other day
daughter was collecting
colourful things around the house
for artschool. You can imagine
where that lid ended up.
She also took the beautiful purple
net that once contained oranges
and that I just couldn't throw out either
because that purple... really beautiful...
Daughter was
so glad I didn't throw that out.
Mum was happy she could be of help!
All the tiny little colourpencils that weren't
being used went to artschool and also
a lot of coloured markers that didn't work
any longer...
But I'm totally wandering from the subject here,

I wanted to talk about the jar
and then about the leave,
the leave that somehow ended up
on our pavement and was also so pretty
I just had to take it in and it ended up
in the jar, the jar that had no lid anymore.



Hoedanook,
dochterlief was net
kleurrijke wegwerpdingen
aan het verzamelen voor
de les beeldende kunst.
Je kan je misschien al voorstellen
waar dit kleurrijke deksel belandde.
Ze nam ook het mooie paarse netje
mee waar een tijd geleden de sinaasappelen
nog in zaten en dat ik ook gewoon niet
kon wegdoen want
dat paars... echt mooi...
Nu was dochter natuurlijk heel blij
dat ik het niet wegdeed.
Mama gelukkig dat ze kon helpen.
Ook alle kleine stompjes kleurpotloden
en heel wat niet werkende stiften
werden verzameld...
maar ik ben helemaal aan het afwijken hier,

ik wou het hebben over de bokaal
en ook over het blad,
het blad dat zomaar op onze stoep
terecht kwam en ook al te mooi
was om daar te blijven liggen
dus nam ik het mee naar binnen
waar het een plekje kreeg in
de bokaal,
de bokaal zonder deksel




So then I thought
let's put other things in the jar too!
Fall in a jar!
I put in a pear,


En dan dacht ik
waarom niet ook eens andere
dingen in de bokaal presenteren!
Herfst in een bokaal!
Als eerste een peer,



then an apple,
not exactly fall in a jar,
't was more fall on a jar.


Daarna een appel,
niet echt in een bokaal,
maar herfst op een bokaal.



I put in a little flower too, of course...

Ook een bloemetje moest in de bokaal, natuurlijk...



and finally,
a handful of 
acorns
we picked up 
on our Fly Agaric hunt 
went in the jar
and that's where they'll stay for now.


En tot slot,
een handvol
eikels
die we tijdens
onze zoektocht naar
de Vliegenzwam
een tijd geleden opraapten.
Die hebben meteen hun
plekje voor nu gevonden.



Fall in a jar.

Herfst in een bokaal.

 

Grouppicture to finish.

Tot slot nog een groepsfoto.
 





Bye,
Marian

Groetjes,
Marian






10 opmerkingen:

  1. Maar he da's niet zo moeilijk om leuke reakties te geven op je blog zeker niet omdat ik nu zeeen van tijd heb. In maart ga ik 3 ochtenden meer werken dus dan zal het minder snel gaan.
    Jouw blog is ook zo leuk om te lezen steeds van die leuke foto verhalen ik ben gewoon verslaafd!
    Die mooie jampotten kan ik ook nooit weg doen wat een leuke foto's zeg! En lachen ....de hele herfst familie bij elkaar op de groepsfoto!
    Erg leuk om dit alles te lezen.
    Fijne avond nog,
    Lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een SUPER leuk postje... , alleen, het is gewoon een jampot hoor...geen bokaal, tenminste niet hier in het Hollandse :)

    Een bokaal is groots,en rond, en diep ofzo tenminste zo stel ik me een bokaal voor, maar maakt niet uit, wat je toch allemal niet kan doen met de jampot( ook Hollands ;)) van Bon Maman...(of zoiets)
    Prachtig postje..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super creatief zeg! en wat een prachtig effect met het herfstblad.
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt engelse humor en ik vind je foto's er geweldig bij.

    Fijne avond,
    Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, this is just beautiful! Great idea and great photography. The most important - it is fun!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve creaties,dat herfstblad prachtig

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan die jampotjes ook nooit weggooien, ze zijn voor zoveel doeleinden te gebruiken, dat laat jij hier ook zo mooi zien Marian. Leuk met de eikeltjes en ook als windlicht doen ze het leuk, met bijv. wat herfstbladeren erop geplakt of een mooi stukje kant.
    Mooie foto's weer.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love your pictures, wonderful! Laura Cottage and Broome

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Marian,
    Wat heerlijk om zo een bokaal te vullen. Prachtige foto´s... Die eikels zou ik lekker zo laten zitten, die horen daar gewoon...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met die leuke jampotten kun je inderdaad alle kanten op! Zo leuk al die herftdingetjes erin!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen