woensdag 26 oktober 2011

Fall and Spring


in one flowerpot.

Herfst en lente in één bloempot.





Deze viooltjes: helemaal herfst.

These pansies: so Fall.






Some of the above springbulbs
are hidden under the pansies
and will hopefully provide us with a lot of
flowers next Spring.


Enkele van de bovenstaande lentebollen
zitten verstopt onder de viooltjes
en zullen hopelijk voor veel bloei zorgen
komende lente.






This geranium with the elegant name
'Philippe Vapelle'
started to bloom again, in the Fall,
while it normally just blooms in the Spring.
Must be the beautiful weather we've had recently.


En dan wilde ik jullie toch ook nog
even laten meegenieten van dit kleine
geraniumbloemetje, een tuingeranium met de elegante
naam ' Philippe Vapelle'.
Normaal bloeit die enkel in de lente
maar dit jaar dus ook in de herfst.
Wellicht dankzij het mooie weer van de laatste weken.



Voor meer bloemen op deze woensdag,
verwijs ik jullie graag naar de blog van Véronique.

More flowers on this wednesday
can be found here.



Bye,
Marian

Groetjes,
Marian




12 opmerkingen:

  1. wat is die mooi die geranium zeg ... nooit gezien ...ben niet zo ervan maar deze vind ik prachtig ...fijne avond lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja, ik moet ook nog bollen kopen!
    veel te druk met me huis.

    Je violen zijn heel lief en mooi van kleur!!

    Fijne dag,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal dat een explosie aan bloemen en kleur gaan geven komende lente! Vind je viooltjes ook prachtig, ben er gek op!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat de lentebloemetjes snel weer tevoorschijn komen :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!! jij hebt ook een geranium, ja de Philippe Vapelle is leuk..vind hem ook erg mooi, ook de blaadjes.
    Leuk dat hij bij jou nu een 2e bloeitje heeft..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ga ook es op zoek of ik nog bolletjes in de schuur heb liggen, lief je viooltjes.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig zo'n pot met viooltjes en dan in de lente de bollen.Moet de mijne ook nog in de grond zetten.De geranium is prachtig ,ik heb hem laten staan toen ik verhuisde en heb deze nog niet gezien in de tuincentrums .Leuk dat deze nu nog bloeit
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marian,
    Wat goed bedacht, die violen blijven nog een hele tijd bloeien en meestal komen ze na streng winterweer weer helemaal tot leven. En als het dan lente wordt komen deze kleine bloemetjes hen vrolijk gezelschap houden... Dat wordt heel mooi...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt een leuke verrassing in het voorjaar. Prachtige geranium leuk dat hij nog bloeit, een volhouder.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marian, wat een leuk en lief bericht heb je bij mijn blog achtergelaten. En welkom als volger, het is gelukt enne ik ben bij jouw volger geworden. Ik zie dat je uit België komt, dat is zo leuk ik krijg met regelmaat ook klanten uit België voor mijn webwinkel. De zaadjes voor de witte pompoenen heb destijds ook via internet besteld. Ik zie in deze post dan ook de liefde voor bloemen en de natuur terug. Prachtig allemaal...

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marian,

    Wat een mooie bollen heb je gekocht! In mijn favoriete kleuren :-). Leuk is het om alweer met het voorjaar bezig te zijn. Bij mij zijn vorige week de eerste bollen de grond in gegaan. Het komende weekend volgen de laatsten. En dan.....het lange wachten :-)!

    Een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Mirian,

    I love Geranium - we also have a lot of geranium in our garden - and it´s still blooming on!

    Wish you a nice weekend!

    Hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen