woensdag 19 oktober 2011

Garden mums





These are the flowers I want to show to you on this
wednesday.

Tuinchrysanten zijn de bloemen die ik jullie wil tonen
op deze woensdag.




While still mostly in bud,
some flowers have already started blooming.

Nog hoofdzakelijk in knop,
zijn er toch al enkele bloemen tot bloei gekomen.




One last explosion of colour
before winter sets in.

Een laatste kleurexplosie
voor de winter.




Meer bloemen op deze woensdag vind je bij

More flowers on this wednesday can be found




Nog eens de eerste foto,
maar dan wat 'gemanipuleerd',
als toetje zeg maar.
Ik hoop dat het jullie kan smaken...


Groetjes,
Marian

Bye,
Marian


12 opmerkingen:

  1. ziet er vrolijk uit vooral nu langzaam alle bloemen verdwijnen ... mooi foto's ...fijne avond lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige chrysantenexplosie in je tuin zeg!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's van die garden mums...ha ha die naam..
    Je hebt er wel lekker veel zo te zien, ze komen vast dit weekend open, het wordt weer zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur hebben je tuinchrysanten. Ook super op de foto gezet. Als het zonnetje komt zullen ze prachtig gaan bloeien.
    Fijne avond en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige blog over de chrysant. Bij ons zie je deze alleen in de plastic containers.
    Dank je wel voor je lieve woorden op mijn blog
    Lieve groet Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marian wat staan je tuinchrysanten er prachtig bij! Een hele mooi kleur ook.

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou het smaakt me prima wat nog een veld vol lijkt het wel met zo'n bloemetjes zee.

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee sorry hoor, maar geef mij maar de niet gemanipuleerde versie. Veeeeel mooier!!!

    Hartelijke groeten,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marian,

    Moet je eerlijk bekennen dat chrysanten verre van mijn lievelingsbloemen zijn,ik koop ze(bijna) nooit en zal ook(bijna) nooit een boeket samenstellen om kado te geven.

    Alhoewel ik jaren geleden in het najaar wel vaker de chrysanten en dahliatuin inliep vlak bij mijn huis waar de hobby kwekers deze bloem in rijtjes hadden staan op kleur en soort, mijn schoonmoeder was helemaal idolaat van bolchrysanten, en ik kocht in de tuin dan een boeket voor haar,ik deed haar er een groot plezier mee.....ze had zelfs speciale grote vazen waarin zij de bloemen met lange stelen schikten en als ze dan naar haar tevredenheid in die vaas stonden haalden ze heel voorzichtig de papieren zakjes van de bloemen die de kwekers om de bloemen deden tijdens de bloei om beschadigen tegen te gaan, want een stootje tegen de bloem kon grote gevolgen hebben want liet er één bloemblaadje los uit de bloem......vielen er plotseling ook 'n stel van de andere bloemblaadjes af.
    Schoonmoeder vond het ook een dankbare bloem omdat ze zo lang stonden op de vaas.

    Maar ook al ben ik niet weg van de bloem......
    heb wel op aanraden van Thaise vriendin waar zoonlief mee samen woont chrysanten thee(Chrysanthemum morifolium) leren drinken,in Aziatische landen is dit soort een veel gedronken thee,en ik kan je verzekeren ik vind het een lekkere thee die ik koud of warm drink,en in de zomermaanden een voortreffelijke dorstlesser is.

    Maar je foto's zijn weer van grote klasse, eerlijk is eerlijk!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig vind ik ze!! ik kreeg ze pas in een gemengd boeket en had ze nog nooit eerder gezien.

    fijne dag!!
    lieve groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Marian,
    Wat een mooie foto´s heb je weer gemaakt. Heerlijk hè, zo´n veld vol bloemen. Ik kan daar altijd zo van genieten... En elk seizoen wat wils... toch?
    Heel fijne avond gewenst,
    groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie blog
    bedankt voor je reactie
    groetjes uit watou
    caroline

    BeantwoordenVerwijderen