zaterdag 29 december 2012

A little colour

 
Toegegeven, ik vond het helemaal niet zo makkelijk een post te maken
want een post zonder foto('s) is niet zo mijn ding en precies dat was de
laatste dagen een probleem. De laatste weken blijft de lucht hier constant
betrokken en grijs en valt de regen zonder ophouden neer. Dat zorgt
voor donkere, grijze, ja zelfs deprimerende dagen, zo zonder enige zon.
Zelfs de kerstlichtjes en de brandende kaarsen kunnen het
tekort aan zonlicht niet meer opvangen. Misschien ook daardoor dat ik nu
meer dan ooit naar de lente verlang die hopelijk wat meer zon zal brengen. 
Toch wou en zou ik een laatste post voor dit jaar brengen. Met laarzen aan
toch een keer door de tuin gewaad. Die ligt er kletsnat bij en foto's heb ik
uiteindelijk niet genomen. Ook een eindejaarswandeling zat er niet in. Met de hevige
regen en wind was dat echt niet te doen. Dan maar de cirkels op de foto gezet
die dochterlief en ikzelf deze week op een avond eindelijk gemaakt en aan de takken
gehangen hebben, die nu al meer dan een maand in huis staan. Een klein beetje kleur
dan toch in deze donkere, sombere eindejaarstijd. Tenslotte mijn wens voor iedereen:
 
Een heel ZONNIG 2013 gewenst!

 
Taking pictures has been a bit of a problem lately.
Maybe you noticed that already in the pictures
from my last posts. The weather has been so dark
and grey during the last two weeks due to constant rain
and there has been a real shortage of daylight
to be able to take beautiful pictures.
No sun whatsoever gets to me in the end
and makes me feel depressed a bit even.
Time we finally added some colour
by making the spheres I talked about earlier
and hanging them on the bare branches I
collected and brought inside almost a month ago now.
A little bit of colour in these dark and somber days.
And here's my New Year's wish for everyone:
 
A very SUNNY 2013!
 
 
 
Morgen boodschappen doen voor Oudejaar
en dan komen we heel geleidelijk wel in de stemming
voor een feestelijk eindejaar, dat ik jullie ook
allemaal toewens!
 
Tomorrow we'll be doing some shopping
for New Year's Eve and slowly but surely we'll get in
the mood for a festive end-of-the-year celebration I guess,
which I wish for all of you as well:
Have a safe and festive New Year's Eve!
 
 
Marian
 
 
 
 
 
 

14 opmerkingen:

  1. Hoi Marian,
    Kijk, dit zijn toch net allemaal kleine zonnetjes... Zorgen voor een vrolijke noot!
    Ik wens je een heel mooie jaarwisseling en een geweldig, zonnig 2013!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb jij er ook zo'n last van...van dat deprimerende weer?
    Ik wel in ieder geval, elke dag regen en nog eens regen en nat en triest...vreselijk..maar goed, de zon zal toch eens weer wel eens gaan schijnen......van mij voor jullie ook een in alle opzichten fantastisch 2013

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zijn je cirkels leuk!! jammer van het deprimerende weer, ik heb het ook zo nodig om even lekker naar buiten te gaan en verlang net als jij stiekem al naar het voorjaar..
    ik wens jou en je gezin een hele fijne jaarwisseling en veel genietmomentjes ook in het nieuwe jaar!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan weer langzaamaan de goede richting op, Marian...de kortste dag hebben we gehad en nu op naar de lente!

    Ik wens je een hele fijne jaarwisselng! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Happy New Year 2013 to you too Marian, and yes please, a let up in the grey gloom and some sunshine would be wonderful. I love your spheres they look really attractive and certainly brighten things up.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je cirkels zijn heel vrolijk, Marian!
    Je hebt gelijk, het is moeilijk fotograferen als het zo donker is.
    Ik wens je een heel fijne en gezellige jaarwisseling en een mooi 2013!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a great way to get some sun in your life, I hope the sun comes quickly to your part of the world. Good job on keeping up with the one a day. Happy New Year my friend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The 'one picture a day' challenge ended officially on dec 25th. I was going to mention it in my post on that day first but finally decided not to because, well, it wasn't like anyone joined in the challenge, so I just let it fade out without much ado... But thank you for the compliment about it, it feels good you remembered it ;-) and I really tried to post every day until Christmas, which wasn't always easy.
      Bye, Happy 2013!
      Marian

      Verwijderen
  8. Heel apart die kleurige cirkels! We kunnen wel wat vrolijkheid gebruiken met deze sombere dagen. Vandaag viel het gelukkig mee en was het wat lichter en helemaal niet koud, dus toch nog even wat in de tuin gerommeld. Ik wens je een fijne jaarwisseling en een Goed 2013!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful spheres ! You are such a talented girl, Marian :) Happy New Year, my friend !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vandaag scheen hier de zon uitbundig en hebben we ene heerlijke strandwandeling gemaakt. Maar de laatste tijd is het grijs en grauw en inderdaad geen fotografeerweer....ik heb genoten van je bijna dagelijkse decemberposten en wens je alle goeds en heeeeel veel zon in 2013! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De circels zijn heel mooi, Marian, ze brengen toch wat zon in huis met hun vrolijke kleurtjes !
    Mijn kerstboom begon al naalden te verliezen voor Kerstmis, het wordt steeds erger, hoop hem toch te laten staan tot Nieuwjaar ... we hebben ieder jaar een echte, maar dit is nog nooit gebeurd ...
    Fijne jaarwisseling en mijn beste wensen voor 2013 !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So delicate and smart, your little room brighteners! Being creative is good for the soul.

    BeantwoordenVerwijderen