maandag 31 december 2012

Afronden in schoonheid

 
Ik blijf maar 'terugblikken' zien verschijnen in blogland
en dat vind ik leuk en heel mooi ook, maar zelf blik ik liever niet terug,
ik kijk liever vooruit en hou het daarom maar bij 'afronden' vandaag.
Eigenlijk zelfs niet meer gedacht dat er nog een blogje van zou komen,
vandaar dat ik gisteren al in grote letters 'tot in 2013!' verkondigde
maar hier ben ik dan toch nog een keer, in 2012.

Het begon eigenlijk met de takken van Forsythia die ik vanochtend knipte.
Die staan nu trouwens te acclimatiseren in de garage in lauw water.
Toen ik de tuin in ging zag ik toch het één en ander dat ik wou fotograferen.

Eerst en vooral vielen de ragfijne kantwerkjes me weer op.




Die zou ik echt blijven fotograferen.




Minder leuk vind ik dit.




Het is niet dat ik de knoppen
die nu al de lente lijken te willen inluiden
 niet leuk vind, zeer zeker niet,
maar vorig jaar waren ze er ook zo vroeg bij
en toen vervroren in februari alle hortensiaknoppen
waardoor ik heel veel moest terugsnoeien
en er nagenoeg geen bloei was deze zomer.
Fingers crossed dus.

Maar geen negatieve gedachten op deze laatste dag van het jaar.
Zie daar eens de krokussen die al flink hun groene spruiten
boven alle bruin uitsteken. Als dat geen vrolijk zicht is!


 

En wat hiervan gezegd




Onze Piepauw van een tijd geleden is er nog steeds.
Vorige week was die trouwens nog heerlijk aan het
paraderen over de tuinbank die hij blijkbaar
als winterschuilplaats gekozen heeft.
Deze morgen vroeg leek hij in een diepe slaap verzonken.
Nu maar hopen dat de tuinbank hem de winter door helpt
en we de piepauw in de lente weer zien paraderen.
Is dit geen mooi (vooruit)zicht?

 
Fijn eindejaar iedereen
en een gelukkig Nieuwjaar!
 

Marian








 

31 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's!

    Ook voor jou en iedereen om je heen een gezellig uiteinde en alle goeds voor 2013!!!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne jaarwisseling en ik wens je een heel mooi nieuw (blog) jaar!

    Ik hoop je weer veel te lezen Marian,

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The veins of the flowers have a beauty of their own, and isn't it lovely to see the new growth beginning to emerge. Look forward to our continued friendship in 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2013 gewenst en dat we ook het komend jaar volop mogen genieten van je mooie blog lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zegt het mooi..op mijn blog 2012 mag oprotten, vreselijk jaar geweest, met als enig lichtpuntje 2 weken mooi weer in maart, maar toen had ik zoveel stress en drukte dat ik er niet van kon genieten..en het huwelijk van onze dochter op 1 juni ...toen was het gelukkig ook goed weer, maar ook maar van korte duur...voor de rest was het een en al malaise...die 2012..
    Die 'kantblaadjes foto's zijn prachtig..
    En maak je geen zorgen om die hortensia knoppen, het wordt dit jaar geen strenge winter, ja eventjes in februari, maar niet zo erg als de afgelopen 3 jaren...het regent zowat tot en met maart...ja, dat weet ik nu al ...wij werken nl. altijd buiten en houden het weer dus met argus ogen in de gaten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel goed en vooral gezond 2013 !!!.......

    Bedankt voor je liefde en vriendschap van het afgelopen jaar......

    Ik ben zo blij met je !!......

    Liefs van mij....xxx..



    ★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
    ┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
      ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
    ☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
    ☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆



    A very good and healthy 2013 !!!......

    Thank you for your love and friendship over the past year........

    I'm so happy with you !!..........

    Love from me....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je foto's zijn altijd zo fijnzinnig. Prachtig!
    Ik wens je een mooi 2013 toe, en verheug me nu al op de mooie posts die ongetwijfeld zullen volgen, Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohh wat ziet dit er al hoopvol uit. Nu maar hopen dat er niet zo'n strenge vorst komt straks, waardoor al dit moois weer verloren gaat...
    Heb nu al zo'n zin in de lente...
    Fijne avond, voorzichtig met vuurwerk en tot in het mooie nieuwe jaar...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How refreshing to look forward rather than back and to find some signs of new year in the garden. Looking forward to seeing more of your flowers in 2013.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!
    Nu ga ik genieten op jou blog ;)
    Een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013 *
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fine pictures, Marian! When you have increased my blog to your list, have you changed my blog address too, because it has also changed?

    Happy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Marian....Ik wens je een hele mooie nieuwe jaar en natuurlijk vooral een gezond jaar voor jou en je gezin !!!!!!!Ik hoop dat het komend jaar weer een mooi blogjaar mag worden en dat wij weer volop mogen genieten van je mooie posten en vooral je foto's !!!!!ik kom graag hier even bij je langs hoor !!!!
    Nog bedankt voor je vele leuke reacties die ik heb gekregen van jou het afgelopen jaar....
    Een lieve nieuwjaarsknuffel van mij....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Even decaying hydrangeas are beautiful aren't they? Happy New Year Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een gelukkig en gezond 2013 gewenst!

    Prachtige foto's, ik hoop dat er dit jaar nog veel mooie posten zullen volgen...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor jou de allerbeste wensen voor 2013!!!! En voor mij ook geen terugblik, niet expres, maar ik ben gewoon iemand die graag vooruit wil, zit ook altijd vol plannen en wat geweest is is nou eenmaal geweest!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wens jou ook een heel mooi nieuw jaar Marian! en je hebt gelijk vooruit kijken is beter.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful photographs Marian!...Wishing you and your family a wonderful 2013,
    Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn allermooiste wensen voor 2013...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. New beginnings for a New Year, nature leads the way! Wonderful photos, my favourite is your third, the little green bud :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo liebe Marian,

    ein aufregendes und auch spannendes neues Jahr liegt vor uns und auch ich wünsche dir und deinen Lieben alles Gute für 2013! Ich danke dir auch für deine lieben Zeilen und Kommentare und schicke dir viele liebe Grüße
    XOXO Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk om bij jou de krokussen al te zien...ik kan niet wachten op de lente!!! De beste wensen voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een blogje waar ik blij van wordt. En laat de vorst maar wegblijven voor die mooi knoppen.

    http://showmeastorie.blogspot.nl/2013/01/soft-white-bread-with-sauerkraut-and.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Happy New Year to you, dear Marian! I hope your holidays were wonderful and that your new year is filled with good and special things. :)

    xoxoxo

    G

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je wel! Heel mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh my Spring will soon be here...love your sweet photos. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey lief mens, terugblikken op 2012 doe ik liever helemaal niet. Al ben ik rijkelijk laat een geweldig 2013 voor jou en je gezin toegewenst. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet plaatsen op mijn blog op dit moment. Al weken lang een donker grijze hemel het wordt hoog tijd dat we wat licht krijgen van de zon. Ik hoop dat het snel lente wordt.
    Lieve groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. I hope your crocuses will be ok with your recent snow. Must be delightful to see their green shoots. The lady beetle is always a delight to see too.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Happy, peaceful, creative New Year to you, Marian! I look foward to catching a glimpse of this beautiful world we live in through your eyes in 2013.

    One thing which has startled me this month is the quantities of daisies growing already in the grass.

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hi Marian! Een mooie post om 2012 mee af te ronden, bedankt voor je bezoekjes aan mij, en groetjes!
    Maureem

    BeantwoordenVerwijderen
  30. En, vriest het nu bij jou ook? Koud hier!

    BeantwoordenVerwijderen