zondag 16 december 2012

Paper christmas tree

 




Remember I made christmastrees out of a book next year?
Well, I still had the leftover pieces of paper lying in the closet
and thought I might give it a go to finally make the
stacked squared paper tree I had been wanting to make also last year
but hadn't gotten around to in the end.
I only had an image of it, no tutorial, but it's so self-evident
that tutorials are really not necessary to start building the tree.
I decided to use some clay I kneeded into a
flattened ball that fits into a simple small terracotta pot I had in the garage.
I then put a flower support stake(also from the garage) in the clay.
The tracing and cutting out of the squares takes up most of the time in this project
but I had already done that yesterday(you could see that here).
I cut squares with sides of  10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 and 2 cm to build the tree.
It is a rather narrow long tree. You could start with larger squares
but my leftover pieces of paper didn't allow for that.
Still love the outcome. I added a star on top of the tree.
Have fun creating!


Weet je nog dat ik vorig jaar kerstboompjes maakte uit boeken?
De resten papier daarvan had ik nog in de kast liggen
en daarmee wou ik nu een kerstboom maken van op elkaar gestapelde
papieren vierkantjes, iets wat ik vorig jaar al van plan was
maar wat er toen niet meer van kwam.
Ik had alleen een foto om van te vertrekken, geen uitleg, maar
het is zo vanzelfsprekend dat het niet echt veel uitleg nodig heeft
om de boom te beginnen bouwen.
 Als 'steun' gebruikte ik wat klei die ik tot een afgeplatte
bol kneedde en in een terracottapotje zette.
Daarin duwde ik een plantensteunstokje om de vierkanten op te prikken.
De meeste tijd bij dit project kruipt in het tekenen en uitknippen van de
vierkantjes, wat ik gisteren al deed, dat kon je hier zien.
Ik knipte vierkantjes met een zijde van 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 en 2 cm
om de kerstboom mee op te bouwen.
Het werd een eerder lange smalle boom. Je kan natuurlijk
met grotere vierkanten als basis starten als je dat wil maar
met de resten papier die ik had was dat niet mogelijk.
Vanboven kwam nog een ster.







 
Lieve groet,
Marian


 

26 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee Marian en lang niet zo duur als de echte kerstbomen :-)

    Fijne nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig! en wat een werk,maar dan heb je ook wat,super,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That is lovely Marian, really stylish, and very, very, attractive.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi gemaakt Marian!!!

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A fine paper tree. Have a great Sunday, Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee!En petje af voor zoveel geduld hoor!!Fijne week
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whaaaaaa wat gaaf Marian! Prachtig vind ik het!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love your paper tree, so awesome. Do you know how many you had to use to get to the top?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi boompje Marian.
    Het lijkt wel op het boompje wat ik in mijn side-bar heb staan.
    Ik heb dit plaatje eens van pinterest geplukt.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat merkte ik ook op toen ik bij je langskwam eerder deze avond ;-) Dacht al, ha, dat is precies de boom die ik maakte. Het is wellicht diezelfde prent die ik vorig jaar ook op internet tegenkwam, precies zo'n boompje met dat kerstballetje erbovenop. Ik zette het vorig jaar op mijn blog in de post waar ik naar verwijs in deze post.
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen
  10. Dit is werkelijk een JUWEELTJE geworden
    Marian, trouwens de boompjes van
    vorig jaar waren ook fantastisch geslaagd.

    Je hebt er fraaie foto's van gemaakt,
    vooral de middelste!!!

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewoon schitterend!

    Geweldig leuk idee en niet al te moeilijk, dus iedereen kan aan de slag.

    De ster vind ik helemaal top hoor!

    Fijne week en lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is erg leuk geworden Marian. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.
    Ik wens je alvast een fijne week.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat dacht ik al, gezien je post van gisteren. Een leuk idee, hoor!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marian,
    Ik heb nog even snel bij vorig jaar gekeken en toen wist ik het weer... Die waren ook al zo schattig. En deze is helemaal mooi. Wat een heerlijke ideeen heb je toch weer... Zal best een klusje geweest zijn, dat knippen, maar het resultaat is er wel naar...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Marian,
    I love your tree I too have seen these on the internet. They look so pretty. If I have time I will try and make one.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet dit er superleuk uit! Dochterlief heeft eens zo'n soort boompje gemaakt van kleisterretjes...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief boompje, heel leuk!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo leuk !!!!...8 dagen nog !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is wel heel erg leuk zeg! En makkelijk om te maken. Groot effect.
    Die ga ik onthouden, bedankt!
    Groetjes.
    martinevianen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi idee, Marian. Ziet er prachtig uit.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig, Marian! Wat een super leuk idee om een kerstboompje te maken!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat moet ik toch ook kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. So simply, so beautiful = simply beautiful :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I love your tree - so simple yet effective. The terracotta pot makes it look more like a tree too, giving it a natural and earthy feel. the star the perfect finish. The light in your last photo makes it look so pretty.

    BeantwoordenVerwijderen