vrijdag 11 februari 2011

Terracotta gestapeld





Deze week heb ik er voor het
"stapelen op vrijdag"
 een stapel
terracotta potjes
bijgehaald.




Wie kent ze niet?
Terracotta bloempotten in alle
maten en gewichten.




Vroeger vond je ze veel meer
maar inmiddels heeft de plastic
variant zijn intrede gedaan,
soms bijna niet van echt te onderscheiden.




En toch, die echte terra-cotta potten,
na een aantal jaren wel wat
toegetakeld en ja,
na een strenge winter
soms serieus toegetakeld,
vind ik toch nog altijd mooier.




Deze kleintjes zijn allemaal
een beetje verschillend
en ook al een beetje verweerd
maar dat vind ik net mooi.




Straks gebruik ik ze weer om
nu al wat te beginnen voorzaaien.

Zijn de zaaikriebels bij jullie
nog niet opgedoken?




Groetjes,
Marian




PS Meer stapeltjes zien?
of zelf ook een stapeltje tonen?
Ga dan naar Irma van de blog
"Allemaal kleurtjes" en daar
vind je meer uitleg
over "stapelen op vrijdag". KLIK







29 opmerkingen:

  1. Leuk die terracotta potten, heb er zelf ook wat doe er altijd voorjaars bloemetjes in straks.

    Maar effe een vraag hoe doe jij een link van iemand anders op jou post plaatsen??

    Fijne vrijdag
    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk heb ik ook zin aan het voorjaar!
    De potten zijn juist zo mooi, omdat ze tijdloos zijn.

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee deze bijzonder mooie collectie terra cotta stapel potten....
    Je kunt er niet genoeg van hebben...mooi als ze zo verweerd zijn.


    Zag dat ik je nog niet volg....ik heb me snel aangemeld hoor.
    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is zo, die plastic potjes zijn om in te zaaien enzo wel handig.Maar om ze zo ergens neer te zetten, nou nee. Geef mij die terracotta maar!

    Ook leuk om een stapeltje ergens neer te zetten!!

    Ik heb dit jaar nog helemaal geen kriebels,nog niks gezaaid ook!!
    Geeft niet, als je later zaait,gaat het meestal ook veel sneller!!

    Fijn weekend, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er gaat niets boven echt...terracotta potjes zijn veel fraaier dan plastic exemplaren...en je kunt er ook heel leuk mee stapelen! Mooi dat ze verweerd zijn!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het ziet er leuk uit soms hoeft het niet zo ingewikelt zo is het ook leuk groetjes rommy fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie stapel Marian!! ik vind het ook veel mooier als de potten verweerd en oud zijn en krijg hierdoor wel helemaal de zaaikriebels hoor:)

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige eenvoudige terracotapotten blijven mooi. Juist als er een beetje kalkaanslag op zit en her en der een snippie vanaf... Duizend keer mooier dan die dingen van plastic!

    Fijn weekend, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo leuk om te zien wat jullie allemaal stapelen op vrijdag!
    Dit is ook weer een hele mooie Marian, ik vind de potten ook zo mooi als ze een beetje verweerd en groen aangeslagen zijn.

    Heel fijn weekend
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een mooi en origineel stapeltje Marian!!ik wens je ook een liefdevol weekend toe...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb ook heel veel terracotta potjes. Die komen straks weer heerlijk vol te staa met mooie planten. Kan niet wachten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooh dan krijg je toch echt zin om de tuin in te gaan
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, ja die potten, wat blijven ze mooi en zo op een stapel zijn ze weer heel bijzonder.
    Ik ben benieuwd welke plantjes je gaat zaaien.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, toegegeven ik ben niet van het stapelen, maar ook dit vind ik erg leuk bedacht en het oogt heel mooi op de foto hoor.

    Dus terracotta stapelen, ja helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind de Terracotta potten toch veel mooier dan dat lelijke plastic ,en verweerd zijn ze het leukst .Ik schilder ze heel vaak met muurverf in pastel kleuren ,is ook erg leuk.
    Fijn weekend,liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja leuk, ze zijn ook leuk om in de tuin in een oude fruitkist ter decoratie te zetten. Heb ik een hele poos gehad totdat de kist van ellende uit elkaar viel. Maar misschien ga ik het na jouw post toch weer eens proberen. De potten zijn tenslotte mooi genoeg om alleen al naar te kijken.
    groetjes en een heel fijn weekend,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke stapel, zo zie je maar weer, iedereen heeft wat anders.
    Ik vind hem leuk.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie stapel van terracotta potjes, toch véél mooier dan die van plastic. En wat heb jij er een verzameling van. Ik gebruik de allerkleinste potjes vaak als ik een bamboestok in de grond steek dan zet ik er zo'n potje bovenop, zo bezeer je je niet als je druk aan het werk bent in de tuin.
    Ja dat is een sjaal die daar aan het kapstokje hangt.
    Fijn weekend.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ja deze stapels heb ik ook...nooit aan gedacht natuurlijk hoewel ze bij mij iets minder mooi gestapeld zijn...;)
    je vroeg wat ik met de bollen wil gaan maken met de bol rechtsonder ga ik hakpotjes aankleden (haken) en dan zet ik er mijn pennen in natuurlijk in mijn nieuwe bureaukast
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo, jij hebt een hoop potjes. Mooi zijn ze. Ik vind ze ook het mooist als ze wat verweerd zijn. Ik heb me gelijk aangemeld als volger. Op deze manier kom je weer veel leuke blogs tegen. Tot een volgende keer. groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hihi, leuk! Ik heb van de week nog een door zoon gemaakte stapel van gekleurde plastic bekers gefotografeerd, ik ga eens even kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi ,

    ook ik houw van teraccota.
    Zelf bakk ik brodd erin.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bij deze stapel krijg je toch echt zin in het voorjaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi gestapeld, Marian !
    Ik hou ook zo van oude verweerde terracotta potten.
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ga ook voor het echte..en ik kan niet wachten om ze weer te vullen...
    Mooi stapeltje hoor.
    Fijn weekend, groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jaa die potten, gaaf! Ik ben ook dol op deze potten, je kan ze voor van alles en nog wat gebruiken!
    Krijg nu helemaal zin om zaadjes te gaan poten, laat de lente maar komen...

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ohhh Marian jij bent dus net zo'n tuinfreak als ik wat gaan we een heerlijke tijd tegemoet he:-))
    en je potjes I LOVE IT IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Met deze stapel lijkt de lente ons te roepen....helaas als ik naar buiten kijk...nog geen voorjaar.

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen