woensdag 22 juni 2011

Asperula Orientalis


of gewoon

Blauw Bedstro





     Winterharde eenjarige die reeds vroeg

        (vanaf februari) ter plaatse kan gezaaid
             worden.


         Makkelijk te kweken eenjarige met

                           sierlijke,
                       lavendelblauwe
                                buisbloemen.


            Geurende bloemen die vlinders aantrekken.


                         Ook geschikt voor potten.




Het proberen waard vond ik!
In april in pot buiten gezaaid.





En meteen de eerste eenjarige die
gaat bloeien.




Piepkleine bloemetjes.




Bloemetjes met veertjes lijken het wel.

Een bloemetje op woensdag voor jullie!

Je vindt meer bloemen,
groot en klein en in alle mogelijke
kleuren en geuren en smaken en ....
voor elk wat wils
 bij Véronique.


Groetjes,
Marian


PS Gisteren de keukentafel opgeschuurd
en daarna nog een laag verf gegeven,
met de roller dit keer.
Wat een verschil!
Gaat 10 keer zo vlug en...
probleem helemaal opgelost!
Dank jullie wel voor alle tips!

31 opmerkingen:

  1. Wat een lief dankbaar bloemetje, Marian. In april gezaaid en nu al zo mooi.

    Fijne dag!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke post ... ik ben er helemaal vrolijk van! de foto's zijn trouwens prachtig. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tere bloem. Hij lijkt een beetje op Verbena, maar die is harder. Dikkere stengel zeg maar. Ik heb je bloem genoteerd en ik ga hem volgend jaar ook proberen. Of zal het een zij zijn? Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie bloem hoor.
    Jammer dat je hem niet kan ruiken en omdat hij volgens jouw lekker moet ruiken

    Mvgr
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow, dat een heel mooi bloemetje!! Ik ga hem onthouden en misschien volgend jaar ook wel zaaien!!
    Fleurige bloemengroet,
    Marion (Sjonke's Kronkels)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleur, ik heb deze nog nooit gezien.
    Ik ken alleen de witte versie: lievevrouwebedstro.
    Fijne dag, Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige bloemetjes zijn dit en zo'n mooie kleur.Zaaien doe ik niet meer ,bij mij komt er nooit iets op jammer genoeg,fijne dag.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie bloemetjes, dat was het proberen zeker waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker de moeite waard om eens te proberen Marian,wat een prachtige bloemen en weer mooi op de foto gezet!fijne dag nog.....liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alle.....maar dan ook alle blauwe bloemetjes hebben mijn voorkeur!
    Ik vind het alleen zo jammer dat wat door velen als blauw genoemd wordt, naar mijn mening naar het paars/lila achtige gaat.

    Maar dit Bedstro lijkt me aardig blauw.
    En ik heb ook al gevonden waar ik zaad kan bestellen, volgend jaar eens zaaien in pot.

    Mooie foto's heb je toch altijd, Marian!!!

    Niet te veel van dat mooi's laten zien, anders wil ik dat ook allemaal en kom ik volgend jaar niet alleen potten maar het belangrijkste......plaats tekort om het neer te zetten in mijn kleine stadstuintje.;-)

    De zomer is in aantocht, genieten heet dat!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi hoi

    wat een schatje zeg, misschien ga ik het volgend jaar ook wel doen het is wel helemaal mijn kleur.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om te zien, ik kende alleen de witte versie, die ik dit jaar voor het eerst heb (gekocht als plantje)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marian,

    Wat een mooie blauwe bloemetjes. Deze moet ik zometeen even opschrijven.

    Nog bedankt voor je leuke berichtje op mijn vorige post. Door alle drukte hier en een haakverslaving (granny squares :-) heb ik de afgelopen dagen minder vaak achter mijn computer gezeten.

    Toen ik de naam Ieper op het hek zag in de Engelse tuin vroeg ik mij al af wat het verhaal erachter was. Niet wetende dat het zo triest zou zijn. Wat is er bij jullie in de buurt toch zwaar gevochten in WO1. Ik ben al diverse malen naar Ieper geweest en heb diverse begraafplaatsen daar in de buurt bezocht. Het onderwerp interessert mij enorm. Ik geloof dat ik een keer door Poperinge ben gereden. Zijn daar in de eerste wereldoorlog niet deserteurs neergeschoten? Ontzettend triest allemaal....

    Nu ga ik eerst mijn agenda erbij pakken en jouw bloemen opschrijven!

    Een fijne dag!

    Lieve groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie bloemetjes en wat fijn dat de keukentafel nu veel beter in de verf staat...ik ben benieuwd!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Marian,
    Ik had je nog even willen tippen voor je tafel, maar het probleem is al opgelost zo te horen !!!
    Maar wat zijn het super schattige blompjes en ik heb deze soort nog nooit gezien dus.......weer wat geleerd. Ik ga ze volgend jaar ook zaaien.Wat mij aanspreekt is dat je ze direct in volle grond kunt zaaien en niet eerst moet voorstekken in een bak.
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ZO EERST BEN IK WEER VERBAASD DAT IK WORDT GE NOEMT IN JE VORIGE BLOGPOST!
    ZO LIEF VAN JE WEER!!

    IK ZEI DE GEK, HEB HET WEER EENS GEMIST!
    BEDANKT MARIAN!!
    MAAR IK HEB NU ALLES WEL WEER GELEZEN.

    HOE IS JE TAFEL NU?

    LUKT HET MET VERVEN.
    ANDERS STUUR ME EEN MAIL EN JE KAN ME OOK BELLEN HOOR!

    DE PLANT DIE JIJ HEB MET DIE PRACHTIGE BLOEMEN IN DE KLEUR PAARS VIND IK ERG MOOI!

    FIJNE WEEK MARIAN,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige plant,ga ik onthouden voor volgend jaar,want mijn tuin word weer veranderd,fijne avond,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig klein bloemetje heel mooi
    zal het onthouden voor volgend jaar ......

    Fijne avond .... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O ik loop behoorlijk achter. Wat een mooie kleur hebben deze bloemetjes. Zie ook net je post met frambozen heerlijk.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En de foto's van je tafel?

    Mooie foto's,jeetje joh ik kan zo genieten van jouw foto's.

    ps. ik las dat je wilt meedoen met mijn 'actie'
    stuur je me even een mailtje ik kan je mailadres niet meer vinden.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh....wat een lief bloempje Marian. het lijkt idd wel een beetje op Lavendel, ruikt het ook zo heerlijk?
    Ik geniet van je prachtige foto's.
    Alhoewel ik zelf niet zo'n fan van de roller ben, vooral met een krijtachtige verf, ben ik blij voor je dat de tafel nu helemaal naar je zin is.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie bloemetjes, Marian !
    Prachtige foto's !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Thanks for sharing whit us these beautiful pics!
    Have a nice evening,Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel apart!! Zo teer!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. These flowers are gorgeous. And I love that shade of purple!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo mooie bloemetjes...schitterend!

    Bedankt voor de felicitaties op mijn blog!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeetje wat een mooie foto's heb je van het blauwe bedstro gemaakt, ik heb ze echt nog nooit gezien, super!!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo gewoon vind ik deze Blauwe Bedstro niet hoor Marian! Prachtige bloem, ga hier meteen naar op zoek. Dankjewel voor deze supertip, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lovley little flower :-)So cute.
    Hugs from me!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke bloemetjes Marian, ik kende ze niet,
    maar zeker de moeite waard om even naar op zoek te gaan.
    Fijn weekend, groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen