maandag 27 juli 2015

More of Monet's garden


This time I'd like to show you some more or less close-ups I took of some flowers. 

Meer van de tuin van Monet. 
Dit keer wil ik jullie graag enkele min of meer close-ups van bloemen tonen die we er zagen.

 

Let's start with this gorgeous SUNFLOWER.

Beginnen doen we met deze prachtige ZONNEBLOEM.


A beautiful YELLOW Dahlia hugging a Zinnia.

Een mooie GELE Dahlia knuffelt hier een Zinnia.


MORE Zinnia's.

MEER Zinnia's.


In a MIX of colours.

In een MIX van kleuren.


A mix of COLOURS all through the garden.
Most poppies had faded.

Een mix van KLEUREN door de hele tuin.
De meeste Poppies waren uitgebloeid.


But here and there there was one BLOOMING still.

Maar hier en daar BLOEIDE er toch nog een.


Looking at these I heard some American visitors in the garden yell,
'CALIFORNIA POPPIES!!!' So that's their name in English I thought ;)
If you translate their common name in Dutch into English, 
you'd have 'Elf night caps'. That's how we call them.
From the comment by Sheri(red rose alley)on my last post, also about poppies, 
but the common red ones we find here in Flanders, 
I now know this California Poppy is even the state flower of California.
Somehow, I'm seeing a lot of poppies this summer. 
Never too much poppies for me though, love them all.

Lieve SLAAPMUTSJES, 'California Poppies' in het Engels.
Het is ook de staatsbloem van de staat Californië weet ik intussen.

 

AND another Poppy.

EN nog een Poppy.


PINK Dahlia.

ROZE Dahlia.


I absolutely LOVED this Dahlia!!!
Pity I don't know how it's called.
I'm still waiting for the first Dahlia to bloom
in our own garden (container garden in fact) this year.

Wat vond ik dit een PRACHTIGE Dahlia!!!
Jammer dat ik niet weet welke soort dit is.
En dan te bedenken dat het in eigen tuin(pottentuin weliswaar)
nog steeds wachten is op de eerste Dahlia in bloei.

 

Beautifully COMBINED with other pinks.

Mooi GECOMBINEERD met andere bloemen in roze tinten.


PHLOX and faded Alliums.

PHLOX en uitgebloeide Sierui.


Really loved this little flower, KNAUTIA I think?

Dit vond ik een heel mooi klein bloemetje. KNAUTIA denk ik?


A beautiful VIEW.
Wonder what those Blue flowers are?

Mooi ZICHT.
Ik vraag me af wat die blauwe bloemen precies zijn?


Dahlia's in different SHAPES and colours were scattered all over the garden.

Dahlia's in verschillende VORMEN en kleuren overal in de tuin.



 

AGAPANTHUS in the water garden.

AGAPANTHUS in de watertuin.


Lovely DAYLILY, also in the water garden.

Mooie DAGLELIE, ook in de watertuin.


DAINTY Daisies.

LIEVE Madeliefjes.


A butterfly on LAVENDER.

Een vlinder op de LAVENDEL.


Same Lavender, different POINT OF VIEW.

Dezelfde Lavendel, van een ANDERE KANT bekeken.



This concludes this second post about Monet's garden.
Happy to share it with you.
Really hope you enjoyed it.
If you have missed my first post about Monet's garden,
you can find it here.

Dit is het dan voor deze tweede post over de tuin van Monet.
Blij om het met jullie te delen.
Hoop dat jullie ervan konden genieten.
Mocht je mijn eerste post over de tuin van Monet gemist hebben,
die kan je hier vinden.



Marian









27 opmerkingen:

  1. I can tell that you loved photographing Monet's garden Marian, your pictures are so lovely. It is difficult to choose a favourite but mine is the pink poppy with the dark centre. I have lots and lots of Californian poppies in the garden. I planted a few from seed years ago and they come up every year with about 100 new friends. They have hybridised from orange to cream to pink, but I like them and they are easy to remove if they come up in the wrong places.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I think that was the only one of these kind of poppies I found still blooming, all the others had faded. Of course I had to photograph that one, love these poppies as well. Love California Poppies also and tried to sow them here over and over again as we first moved here, as in my sisters garden they were thriving as you describe it but no result in our garden, not the right soil I guess and probably not enough sun and light. All annuals are a problem here. This year after we removed many of the Hydrangeas and I worked sand and good soil through the soil I tried it again. Was dreaming of a flower meadow but no results. In the end I ended up removing the weeds and now I've put Geranium Endressi rootcuttings in as I have done all over the garden now. The only thing that works in our garden. It will be monotonous but hey, there will be something at least.

      Verwijderen
  2. Wat een PRACHTIGE weergave van bijzonder fraaie bloemsoorten Marian,
    jou oog voor detail is GROOTS!!!
    Het kleurenpalet van al deze schoonheden spreekt mij heel erg aan,
    vooral ook de lila/roze papavers vind ik fantastisch mooi.

    Wat bestaan er veel Dahliasoorten hé, de één nog mooier dan de ander,
    het zijn zeer dankbare bloemen waarvan je lang plezier hebt, en bij
    jou gaan ze zeker ook nog volop bloeien hoor.

    Ik heb genoten van deze prachtige post, BEDANKT!!!

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste Dahlia opent hier net voorzichtig zijn blaadjes, in dit herfstweer! Zo mooi om zien. Ik hoop echt dat ik van de Dahlia's kan genieten. Die ene zal wel een probleem worden want de steel werd door de slakken aangevreten en kraakte af. Ach, volgend jaar dan hopelijk, of misschien diep in de herfst, wie weet, zou ook leuk zijn.

      Die soort papavers vind ik ook zo mooi! Heb ze hier al vaak gezaaid maar zonder resultaat. Ooit eens één gehad die bloeide in pot maar ook dat is niet makkelijk met papavers. Het draait meestal op een mislukking uit. Ik hoop nog altijd dat er eens een zaadje zomaar ergens in de tuin kiemt en tot bloei komt, met papavers weet je nooit.

      Verwijderen
  3. A beautiful selection of classic and elegant blooms - all in a perfect harmonious jumble. Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. So many different plants and colours, yet a perfect harmony. So right Karen. I would love to see it in other seasons as well. I've been wondering if I could make it there, see the garden and come back on a daytrip. It's a three and a half hour drive from here but highway A1 towards Paris is busy of course and you have to pass by Lille as well which is also a bit of a jungle. Always the problem around here. Many places aren't really far away but those crowded roads are such a problem. I should leave very early and come back very late maybe ;) and take someone with me of course. All alone is never any fun.

      Verwijderen
  4. Prachtig! Dat je al die namen weet vind ik echt bijzonder!
    http://thuisblijvenvakantie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar ik weet eigenlijk heel weinig namen van bloemen, verre van. Van die blauwe bloemen in die ene foto weet ik bijvoorbeeld de naam niet. En van dichter kon ik ze niet op de foto zetten. Ik hoop dat iemand me daarbij kan helpen. Ik vind het een prachtplant en ben altijd blij wat bij te leren.

      Verwijderen
  5. Wat is het toch een prachtige tuin. Je krijgt als toeschouwer de indruk dat alle bloemen en kleuren er aanwezig zijn! Schitterend!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat echt Ingrid, je hebt het helemaal juist verwoord. Dit wou ik adhv mijn foto's ook naar voor brengen. Misschien nog meer in de vorige post van deze prachtige tuin.

      Verwijderen
  6. Oh, ik zie dat ik enkele posten gemist heb en juist van de tuin van Monet. Prachtige foto´s Marian, die tuin is een waar bloemenfeest. Zelf ben ik er twee keer geweest, de eerste keer in mei en een volgende keer in augustus, maar het was beide keren fantastisch mooi, je kunt er wel een dag in doorbrengen.
    Heb weer even heerlijk genoten van je foto´s en ik zou er zo weer naar toe willen.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Same here! Zou de tuin ook graag eens in andere seizoenen zien. Moet ook prachtig zijn in het voorjaar met de tulpen en andere voorjaarsbloeiers.

      Verwijderen
  7. Wat genieten is dit weer van al je foto's .Als ik al die mooie kleurige bloemen zie wil ik wel weer een mooie grote tuin ,maar ik zal het moeten doen met de postzegeltjes die ik nu heb haha. Ik was nooit een Dahlia fan maar er zijn zulke mooie en dat laat jij ook weer zien .Zinnia's vind ik echt zo leuk ,veel mensen vinden het stijve planten en daar ben ik het niet mee eens ,jammer genoeg weinig te vinden in tuincentra en zaaien vergeet ik gewoon stom genoeg.En die Oranje slaapmutsjes heb ik zomaar sinds een paar jaar in mijn tuin en ze komen overal op .Wat zal je ontzettend genoten hebben in deze prachtige tuinen .De blauwe bloemen die je bedoeld is volgens mij de Blauwe Veronica .Wat mij betreft mag je nog wel een paar keer zo'n blog maken met zulke prachtige foto's ! Ook bedankt voor je lieve reactie bij mij op de foto's van mijn vorige tuin ,soms mis ik dat nog een heel klein beetje ,maar het was ook heel erg veel werk. Ik merk nu best wel dat ik 64 ben en de man bijna 68 en dan is een kleine tuin toch wel beter bij te houden .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de naam van deze blauwe bloemen, zo elegant en een heel mooie kleur vond ik.
      Kan me voorstellen dat jullie tuin een heleboel werk meebracht maar het resultaat was er en wat voor resultaat! Zo'n prachttuin!
      Wat heerlijk dat de slaapmutsjes zich zo 'jeunen' bij jou in je tuin. Wou dat ze dat hier ook zouden doen maar helaas.

      Verwijderen
  8. Mooi weer allemaal hoor wat een bloemenpracht!...geniet van de zomer liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Another wonderful post on this lovely garden. The dahlias and poppies are beautiful and many of the other flowers I have growing in our garden, so it was nice to see them here too! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wish I could have so many flowers blooming and thriving in our own garden as well. That would be wonderful. Enjoy your garden Sarah!

      Verwijderen
  10. Stunning photos, Marian! Did you notice that they are mostly in pink and red? Love these red dahlias, pink poppies, phlox...Monet's garden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A lot of purple as well, and yellow and orange. All colours were combined in the garden really. Beautiful palet.

      Verwijderen
  11. Het bezoeken van deze tuin heeft me aan het denken gezet. Al die Z achte kleurtjes waar ik mee werk. Soms is knal ook lekker! Mooi om het in jouw blog te zien. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. aahh, the sunflower is such a cheerful flower. And the dahlia is so cool, what a sturdy and interesting flower with a vibrant color. Beautiful photos today.

    Enjoy the last days of July.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Honestly, have you been there?! I admire Monet's garden and it has inspired me a lot. I really want to visit there some day... Happy Friday, Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You should visit this garden Satu! There had always been two gardens I wanted to see, for years now, that was Keukenhof and Monet's garden, both not so far from where we live and doable on a two day trip and this year, I saw both.So glad I did and I really want to see Monet's garden again, in a different season maybe. Your garden has so much colour, you would see so many plants there that you have in your own garden I'm sure. I don't have that experience, Our garden has not enough light and sun to have all those wonderful blooms in summer.

      Verwijderen
  14. Heerlijk om met de camera in de aanslag op een mooie zomerse dag door de kleurrijke bloementuin tuin van Monet te kunnen wandelen dat geeft je inspiratie.
    En dat gevoel kreeg de beroemde schilder ook daarom liet hij deze tuin aanleggen om ergens een mooi plekje uit te zoeken en dan had hij enkel nog oog voor de kleurenpracht zijn verf en het doek.
    Liep zondagmiddag op 10 minuten auto afstand van mijn huis door de hof van de baron waar ik heel graag kom in alle jaargetijden maar op dit moment is het één bloemenpracht en er is geen centimeter waar niets staat tussen de oude stenen muren waartegen de leifruitbomen zich koesteren in de zon.
    Deze keer geen camera bij me omdat ik mijn handen vol had aan m'n krukken en mezelf.
    Maar het genieten was er absoluut niet minder door
    Jammer dat ik het niet kan delen en daarom ben ik blij voor jou Marian dat jij dat wel kan doen op de blog.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen