dinsdag 1 mei 2012

Discoveries in the garden



Ontdekkingen in de tuin.




Put on your wellies,
cause you'll need them,
and follow me
if you want to.


Doe de laarzen aan,
want die heb je wel nodig,
en volg me maar
als je wilt.




One tulip,
with a bloom so small,
it makes me wonder if it can still be called a tulip,
in between the leaves of the Columbines,
not flowering yet.
'Queen of Night',
probably my favourite tulip,
no matter how small.


Eén enkele tulp,
met een bloem zo klein
dat ik me afvraag of het nog een tulp kan genoemd worden,
tussen de bladeren van de akeleien,
die nog niet bloeien, verscholen.
'Queen of night',
wellicht mijn favoriete tulp,
hoe klein ze dan ook mag zijn.




A bit of the same colour
for this geranium,
and blooms that are even smaller.
Love them nevertheless!


Een beetje in dezelfde kleur,
deze geranium,
met bloemen die zelfs nog kleiner zijn.
Ik vind ze hoedanook geweldig!





Another small flower,
this violet,
also a favourite of mine.


Nog zo'n klein bloemetje,
dit viooltje.
ook al één van mijn favorieten.





As are these
forget-me-nots.


Net als deze
vergeet-me-nietjes.





Not a favourite flower
in most gardens
but one or two, here or there,
always reappear and I let them.
I just make sure they don't sow
all over the place.
Although I do like the meadows
full of dandelions whenever I pass them these days.



Niet zo'n favoriete bloem
in de meeste tuinen
maar één of twee, hier of daar,
blijven gewoon terugkomen en ik laat ze.
Ik zorg er gewoon voor dat ze zich niet overal uitzaaien.
Maar de weiden vol paardenbloemen
waar ik deze dagen aan voorbij kom,
vind ik dan wél mooi.





A little yellow daffodil
lights up a darker part of the border.


Een klein geel narcisje,
zorgt voor een lichtpuntje
in het donkerste gedeelte van de border.





Another hidden too small tulip,
'Spring Green' this time,
also a favourite.


Nog een verborgen, te kleine tulp,
'Spring Green' dit keer,
ook al een favoriet.





Just en few white leaves still holding on
to this Fritillaria.


Nog slechts enkele bloemblaadjes
klampen zich vast bij deze Kievitsbloem.





Later than usual,
the bluebells start to bloom.


Later dan andere jaren,
gaan de boshyacinten ook bloeien.





Hope you all enjoyed this
little tour of
little flowers.

Wishing you all a lovely evening
and an inspiring new day tomorrow.

Bye,
Marian




Ik hoop dat de kleine bloemen
op deze kleine wandeling
jullie konden bekoren.

Ik wens jullie nog een fijne avond
en een inspirerende nieuwe dag morgen.

Groetjes,
Marian




10 opmerkingen:

  1. Prachtige bloemen Marian. Volgens mij wordt je nog eens een beroeps fotografe. Supere mooi.
    Hartelijke groet marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En of ze me bekoren Marian, misschien iets te klein, maar stuk voor stuk juweeltjes.

    Moest echt glimlachen bij je eerste foto, je schattige laarsjes in de drassige tuin. Bij zo'n foto krijg ik meteen een verhaal in mijn hoofd.

    Sta nog steeds verbaasd van mijn tulpen die ik zo laat geplant heb. Ruim zestig centimeter hoog zijn ze al hoog en bloeien werkelijk volop.

    Geniet van een fijne week,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marian,
    Wat een prachtige bloemenplaatjes allemaal. Echt genieten dit...
    Ik wens je nog een fijne week verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jazeker...bloemetjes kunnen mij altijd bekoren...
    Prachtig weergegeven..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I adore Queen of the Night. Sadly, mine no longer flower.

    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sooo beautiful !!! Love the dark colour of your delicate tulip and those wonderful geraniums ... and all your perfect pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You have such a beautiful flower blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's uit jullie tuin Marian. Ik zie dat de tuin bij jullie ook doorweekt is. Bij ons is het precies zo. Wij hebben echt wat zon nodig!

    Een fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja hoor zo'n schitterende bloemenwandeling kan mij zeker wel bekoren, ik geniet ervan!!
    en wat heb je veel verschillende en prachtige bloemen!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. After returning fro Keukenhof this past weekend I cn certainly appreciate tulips and all flowers that support them. Gorgeous ones of yours. xo Jenny from Oostkapelle

    BeantwoordenVerwijderen