donderdag 3 mei 2012

Almost red velvet cupcakes



Als het weer het dan toch helemaal laat afweten,
gaan we gewoon cupcakes bakken.
Dit recept wou ik al een tijdje uitproberen
maar met de computerperikelen in maart
was ik alle links en favorieten kwijt
dus ben ik op zoek gegaan en uiteindelijk
vond ik het recept terug.
Dat heb ik nu opgeslagen én ook al afgedrukt.
want de cakejes vielen heel erg in de smaak
al waren ze dan misschien niet echt rood
maar eerder een soort felroze. Te weinig
kleurstof toegevoegd wellicht maar ach,
daar lig ik niet wakker van, het is de
toch de smaak die telt.
Ook het recept voor de crème au beurre
met vooral creamcheese ipv boter viel heel erg
in de smaak. Meestal blijven veel toefen
crème au beurre liggen in het bordje want we
zijn niet echt zo'n crème au beurre liefhebbers
maar dit keer bleef niets achter. Denk dat dit een
blijver is als alternatief voor gewone crème au beurre.

Helemaal een aanrader dus dit recept!
Ideaal om te maken op een regenachtige dag.

Groetjes,
Marian




The weather not being great still,
I finally found the time to try out this recipe.
Everyone loved it!
Though the cakes didn't come out quite as red as should be,
not enough foodcoloring,
the taste is what counts and that was great.
Everyone loved the creamcheesetopping much better
than the usual crème au beurre,
so that's a keeper as well.

In all, a great recipe!
You'll just have to try it on a rainy day.

Bye,
Marian





12 opmerkingen:

  1. Die zien er mooi en lekker uit!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er ook heerlijk uit zeg!
    Bedankt voor je recept al moet ik zeggen dat het er hier vanmorgen nog wel goed uit ziet dus even nog de tuin in.
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er in ieder geval goed gelukt uit Marian!
    Wij zijn hier ook meer van de cheese creme ipv de boter creme. Alleen had ik laatst per ongeluk roomkaas met tuinkruiden gekocht haha die hebben we toch maar niet gebruikt om de cupcakes mee te versieren.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er mooi uit! Super gelukt, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hello Marian !
    cupcakes...yummyyy...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marian,
    Nou, misschien niet zo rood als in het originele recept, maar vast en zeker net zo lekker. Ze zien er uit om in te bijten. En het recept voor de topping lijkt me echt geweldig. Okee, ik ben om, ik ga ze ook een keer maken...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er heerlijk uit ...vast een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb net gegeten maar deze zien er wel heel superlekker uit~! En inderdaad een topping met creamcheese is heerlijk en voor je gevoel dan iets minder machtig, voor je gevoel dan he, hihi...
    Lekker van genieten, je kunt in het weekend wel weer aan de slag want het wordt snertweer....
    Bakse~! Fijn weekend, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zien er zalig uit. Het was echt weer om binnen lekker te bakken en te genieten.
    fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, die zien er fantastisch uit!!
    Erg mooi gelukt ook, en mooi kleurtje..
    Ja het weer is niks..het blijft heel mei nhog zo geloof ik.
    Ik kan trouwens ook heeeeel slecht het zomergoed vinden wat ik wil, het aanbod is idd nooit niet zo geweldig, maar uiteindelijk pas ik me dan maar aan, en neem wat er wel is. niet leuk, want ik weet dat er 'mooiere' kleuren zijn.
    Maar goed, ik wilde dit jaar ook perse witte hanglobelia's, en vond ze pas bij het 4e adres..ja de aanhouder wint, maar het zou zoveel gemakkelijker kunnen.
    De inkopers, die gaan nu eenmaal uit van wat het merendeel wil, dat brengt het meest op hé..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vorrei averli ora, li mangerei tutti! felice domenica....ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey marian die zien er heerlijk uit. Ga ik zeker eens uitproberen.
    fijn weekend marijke

    BeantwoordenVerwijderen