zaterdag 5 mei 2012

Garden bouquet

Boeket uit eigen tuin.


Toen ik vanmorgen de Poëticusnarcisjes, zes in totaal,
plat tegen de grond geslagen zag liggen, net in knop,
stond mijn besluit vast.
Die zou ik afknippen en binnen in een vaas zetten.
Ook veel boshyacintjes liggen plat na de stortregens
en de vele wind van de voorbije dagen,
dus werd daar ook wat van geknipt.

When I saw the little Poet's daffodils lie
flat on the ground this morning, buds not yet in bloom,
I made up my mind to cut them later on
and put them in a vase inside the house.
The heavy rainfall and wind from the last days
also caused a lot of bluebells to lie flat on the ground,
so I cut some of them as well.



Nog enkele takjes van de seringenstruik die net begint te bloeien
en klaar was het boeket.
Is het niet echt mogelijk om van de tuin te genieten met dit weer,
dan halen we de tuin gewoon binnen.

Just a few branches from the lilac that starts to bloom
and I had a bouquet.
If this weather makes it impossible to enjoy a spring garden,
then we just bring the garden inside.



Heerlijk trouwens, de geur die door de seringenbloemen
in de woonkamer verspreid wordt.
Ik kan niet wachten tot de Dichtersnarcissen gaan bloeien,
zo klein en fijn, en ook al met een heerlijke geur.

I love how the lilac blooms make the room smell divine.
I can't wait for the Poet's daffodils to start blooming.
so small and delicate and with a lovely smell as well.



Gezellige avond iedereen.

Have a lovely evening everyone.





Groetjes,
Marian

Bye,
Marian


15 opmerkingen:

  1. Super mooi bouquet Marian. En je hebt gelijk dan de tuinbloemen maar naar binnen. Ik wordt een beetje chagerijnig van dat vieze grijze weer. Hopelijk volgende week weer beter.
    Hartelijke groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marian,

    Zonde dat het bij jou allemaal is platgeregend. Ik ben vandaag niet naar de tuin geweest om een kijkje te nemen. Ik hoop zo dat het meevalt. Je boeket is prachtig! Wat een lief bloempje is het poeticusnarcisje. Het is voor mij nieuw. Weer iets wijzer geworden vandaag :-)

    Een fijne avond & zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitstekende remedie Marian, de tuin inderdaad gewoon binnen halen.

    Wat een prachtig boeket is het geworden en in die mooie kan, wauwwwwwwwwwwwwwwwwww echt een lust voor het oog. En de geur denk ik er gewoon even bij.....

    Je treft het dus niet bij julie, zoveel regen en wind. Hier wel behoorlijk fris maar over het algemeen droog en zelfs af en toe een sprankje zon.

    Weet je ik blaas het even jou kant op, pfffffffff het komt eraan hoor.

    Geniet van een fijne zondag,

    lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian, inderdaad prachtig, ik hoop dat je er lang van geniet! fijn weekend nog. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi....
    Hebben jullie alweer zo'n pech met het weer?
    Hier is het wel koud, en het regent wel af en toe, maar toch niet zo hard dat de bloemen plat tegen de grond liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh ik kan je schitterende boeket hier bijna ruiken en wat is het mooi!! hier kan ik zo van genieten!!
    gelijk heb je hoor dat je de tuin naar binnen haalt, het is ook veel te koud om buiten te zijn!

    fijne zondag,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig....fijn weekend...liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I just love the spring! Everywhere now the most beautiful flowers grow in the garden! A fresh bouquet of flowers is always in the kitchen! Right now I have lilacs in the house - it smells absolutely gorgeous!

    Send you greetings and wish you a wonderful weekend!

    hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a beautiful bouquet to enjoy in the house.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke post en wat geweldig altijd om uit de tuin te plukken, in de seasons staat trouwens een mooi artikel van kleine narcisjes die in Zwitserland in het wild groeien, byzonder mooi.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt gelijk om ze naar binnen te halen hoor!!
    Die seringen...die vind ik zo gaaf en ze ruiken zo lekker altijd.

    Geniet maar van je mooie boeket hoor.

    fijne zondag..lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een schattig boeketje, groot gelijk om het buiten naar binnen te brengen met dit weer! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op deze manier kun je binnen genieten van de mooie kleuren en heerlijke geuren; jammer als het allemaal plat regent en je er alleen van achter het raam van kunt genieten.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A wonderful bouquet ! I looove the coulours ... heaven on earth ...
    Have a beautiful sunday evening, Marian !

    BeantwoordenVerwijderen