vrijdag 18 mei 2012

Sunny




'Sunny' is the brand of the Cape Marigolds I bought recently. Apparently they also have a name, 'Felix'. You might have seen them before on this blog, in a previous year, because these beauties are of my favourite flowers. I went to the gardencenter with the idea of buying something totally different this time but ended up with these again instead. Just love the white flowerleaves with the dark purple center. The leaves have the same dark purple on the back so when they close at night, that's what you see. But I did bring some other little flower to accompany the Cape Marigolds in the container on the garden table. A little flower I don't know the name of; it just said balcony plant on the container it was in, but after some digging on the internet I think it might be 'bacopa'(Sutera Cordifolia). Still very small plants, not the waterfall of flowers I saw on the internet but I hope this summer will bring some real sun and a waterfall of little white flowers on the garden table. Are you also totally fed up with this cold weather, so not spring at all but much more like fall?

Het is niet dat de zon hier schijnt, maar 'Sunny' is het merk van de Spaanse Margrietjes die ik onlangs kocht. Blijkbaar hebben die ook nog een naam: 'Felix'. Je zag ze misschien al eerder op deze blog, in een vorig jaar, want het zijn van mijn favorieten, deze bloemen. Ik ging naar het tuincenter met de bedoeling eens iets helemaal anders te kopen maar koos op het eind toch maar weer voor deze bloemen. De witte bloemblaadjes met het donker paarse hart vind ik zo mooi. Eenvoudig en mooi. De onderkant van de bloemblaadjes is ook van dat donker paars dus als de bloemen zich 's avonds sluiten, is dat de kleur die je ziet. Toch bracht ik nog een ander bloemetje mee om de Spaanse margrietjes te vergezellen in hun bak op de tuintafel. Een klein bloemetje waarvan ik de naam niet ken; er stond alleen balkonplant op het potje waar het in zat maar na wat gespeur op internet denk ik dat het hier gaat om 'bacopa'(Sutera Cordifolia). Het zijn nog hele kleine plantjes en helemaal niet de waterval aan bloemen die ik op internet tegenkwam maar hopelijk brengt de zomer échte zon en daarmee de waterval aan bloemen op de tuintafel. Hebben jullie het intussen ook gehad met dit weer, zo helemaal niet lente maar veeleer herfst?












'Sunny' groetjes,
Marian

'Sunny' greetings,
Marian


11 opmerkingen:

  1. Mooie combinatie met de bacopa!!
    Ik val ook vaak op dezelfde soort plantjes hoor...niks mis mee!!

    fijn weekend..lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze prachtig die spaanse margrieten. Moet een mooi gezicht zijn op je buitentafel. Een hoogtezon erbij en je zou bijna denken dat het zomer was. Vanochtend was het hier eigenlijk best redelijk weer. Maar na de middag gelukkig weer grijs. Veel kleurig plantjes aanschaffen en je wordt weer helemaal vrolijk Marian.
    Fijn weekend toegewenst en heeeeeel veel zonneschijn.
    Hartelijke groet marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze Spaanse margrieten vind ik erg mooi Marian...die kleuren combineren ook zo mooi bij elkaar! En dan het paars van de bloem als deze zich sluit...prachtig! Als ik weer wat mobieler ben, wil ik graag naar het tuincentrum...krijg er helemaal zin in na het lezen van je post!

    Een fijn weekend gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marian,
    Nou, als dit geen opsteker is, dan weet ik het niet. Heerlijk zoals je nu bij iedereen ziet hoe ontzettend mooi het wordt in de tuinen. Ik kan hier zo van genieten.
    Dit worden echt heel mooie bakken, straks als de zon wat meer gaat schijnen. Hier krijg je dus heel veel plezier van hoor... kan niet missen.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb inderdaad ook een aantal bakken gevuld met 1 jarigen, want de violen waren echt door het natte weer niet mooi meer, dus het staat weer netjes. Maar jou mooie margrietjes ben ik niet tegengekomen, die zijn inderdaad prachtig.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt in elk geval een hele kleurige bak op tafel staan. En ik ben het met je eens, dat de zon zo langzamerhand wel mag komen. Mijn geraniums doen nog maar bitter wei nig en de passiebloem heeft ook veel meer zon nodig. Als het goed is in de loop van de volgende week.
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn inderdaad prachtig die spaanse margrieten en je hebt aan deze beauties heel lang plezier !!!
    Bacopa heb ik nog nooit gezien maar op de foto te zien is het wel een schattig blompje en nu maar wachten op een waterval aan bloemetjes.....Het weer was hier vandaag best redelijk en ben dus de hele dag lekker in mijn tuin aan het rommelen geweest...
    ik wens je een fijne weekend met hééééééél veel zonnestralen.
    Liefs...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk de Spaanse Margriet met de Bacopa.Ik zou dit jaar ook geen van beide meer kopen haha.Nu heb ik veel witte margrieten en zacht roze bacopa.Ook ik koop toch vaak weer de zelfde plantjes.Fijn weekend
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig zijn ze ja ook hier mag het weer wel beter worden pfffff wacht elke dag maar op het zonnetje het is elke keer maar even .... hopen maar op beter en wat langer ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful photographs, fantastic colours, sensational flowers. I am greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I think I know these as African Daisies. I have some pink/mauve and crimson/purple ones in my garden. I love the purple centres against the white. You have planted then with a wonderful companion - they should look brilliant over summer.

    BeantwoordenVerwijderen