woensdag 16 mei 2012

Ieper kattenstad(vervolg)

Hier het vervolg van de kattenstoet vorige zondag in Ieper.
Als je het eerste deel gemist hebt, kijk dan even naar mijn vorige post.




Niet alleen Ieper als kattenstad maar ook Ieper als historische stad
en als vredesstad kwamen in de stoet aan bod.






Lakennijverheid tijdens de 13de eeuw.
Nu nog heb je in Ieper de Lakenhallen.
Na de eerste wereldoorlog moesten die helemaal heropgebouwd worden.










Vauban, druk aan het werk om de Vestingen rond Ieper
te ontwerpen en te laten bouwen.
Ze dateren van de 12de-13de eeuw en zijn de
best bewaarde vestingen van België.
Als er geld voor was geweest zouden ze in 1850
eigenlijk afgebroken worden.
Gelukkig gebeurde dit niet.
Ze boden tijdens de eerste wereldoorlog trouwens
bescherming aan heel wat soldaten.








De stadsreus Goliath.






De poppy, hét symbool voor
Ieper vredesstad.



Dit was een stukje kattenstoet
zonder katten.
Morgen meer,
mét katten.


Groetjes,
Marian



4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Marianne,wat lief dat je me volgt op mijn nieuw plaatsje in blogland,ik ben terug van weggeweest dus kom ik ook weer genieten van je mooie foto's....je hebt Ieper prachtig weergegeven!!
    fijne dag met veel liefs....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo liebe Marian,

    ganz viele liebe Grüße und hab einen schönen Tag!

    Liebe Grüße Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi feest. Kijk uit naar morgen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marian,
    Wij zijn twee jaar geleden in Ieper geweest, vind het sowieso een prachtige stad. We gingen vooral om de 1e wo geschiedenis te zien.
    Dit zijn natuurlijk veel vrolijker zaken. Heel leuk hoor, deze reportage...
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen