woensdag 16 februari 2011

The garden


Hier en daar lees ik dat al in de tuin gewerkt wordt.
Wel, niet het geval bij ons,
veel te drassig.
Vandaag toch de laarzen aangetrokken
en de eerste tekenen van lente
op foto gezet.






Het lentegroen van de narcissen
en boshyacinten
verdringt stilaan het bruin
van de herfstbladeren.









Forsythia zorgt voor een gele toets.






Hortensia:
Ook hier het eerste groen.






Sneeuwklokjes, witter dan wit. 

Maarre...
Wie knabbelt daar aan mijn sneeuwklokjes???
Alle blaadjes en knoppen van de Anemonen zijn
helemaal opgegeten en nu zijn blijkbaar
de sneeuwklokjes aan de beurt.
Zijn het vogels of één of ander insect,
iemand een idee?????
Hopelijk zien we deze sneeuwklokjes toch nog
bloeien dit jaar en worden ze niet zoals de Anemonen
allemaal opgeknabbeld...
Misschien kan ik ze maar beter 'plukken'
en in een vaasje binnen zetten...
Op dat idee kwam ik door
dit hier te lezen ;-)


Groetjes,
Marian


14 opmerkingen:

  1. De Lente lijkt er toch echt aan te komen nu.Wat jammer van je bloemetjes ,ik heb geen idee wat voor insecten ze opeten ,luis misschien?Ik zie hier al witte vlieg ronvliegen [luis].Misschien eens op google kijken!Je hebt wel prachtige foto's gemaakt
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och wat jammer dat ze op gegeten worden nou dan plukte ik ze eraf en heb je er nog plezier van ben heel benieuwd wie dat is...!!!

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De lente is echt in aantocht, ik heb gisteren rond 13.00 uur zelfs buiten gegeten! Oke, met jas aan maar wat was het lekker in het zonnetje!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh heerlijk he het voorjaar is niet meer tegen te houden:)
    kunnen het slakken zijn die aan je bloemetjes knabbelen? ik las ergens dat er nu al veel slakken zijn..
    vandaag weer een mooie lentedag, heerlijk!!

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ja ja ja plukken doen hoor zonde als die eetgraage beestjes hun tanden erin zetten, heerlijke plaatjes.IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,
    Wat leuk dat je een linkje naar mijn blog in jouw post hebt verwerkt. Ik moet zeggen ik heb de sneeuwklokjes dinsdag gekregen en ze zijn nog mooi. Dat valt mij mee, ik had verwacht dat ze eerder uitgebloeit zouden zijn. Dus je kunt ze zeker wel plukken! Dan kan je er binnen van genieten.

    Tot een volgende keer,
    groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar word je toch blij van, als je de eerste knoppen al ontdekt in je tuin. De eerste tekenen, dat het werkelijk voorjaar gaat worden..wat een heerlijk vooruitzicht!
    Getsie, wie zit er in nu aan je bloemen te knabbelen?! Wat vervelend.. dan kan je ze maar beter op een vaasje zetten. Het lieve kind, heeft je op een goed idee gebracht;-)

    Fijne dag,
    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja inderdaad dan kun je ze beter plukken......heerlijke lente gevoel foto's !! ....fijne dag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's. Het is nu hier ook heerlijk weer en ga zo lekker met de hond naar het bos. Ik heb geen idee wat je anemonen gegeten zou kunnen hebben. Wat zonde toch. Geniet maar van je sneeuwklokjes. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HIER BEN IK WEER!!
    IK HAD OOK BIJ JOU WAT POST GEMIST.
    IK HEB ZE WEER BIJ GELEZEN.

    IK BEN WEL WEER IN DE TUIN BEZIG!!
    MAAR OOK BIJ MIJN IS HET DRASSIG!!
    KLEI EN REGEN DAT GEEFT EEN LEUK EFFECT ALS JE ER MET LAARZEN IN STAPT.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk hè die eerste groene knoppen en als de zon zo heerlijk schijnt en de temperatuur wat omhoog gaat dan gaat het zo snel.
    Prachtig zijn de sneeuwklokjes om ook in een vaasje te zetten, ik doe dat ook meestal, omdat je er met die koude dagen toch weinig in de tuin komt en dan kan je er in huis nog even van genieten.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beter plukken en genieten in een vaasje dan laten opeten!
    Heerlijke dag !

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh indringers dat is niet leuk! Geen idee wat het is. Hopelijk kan je het stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Slakken? Die hebben vorig jaar de Anemonen bij ons veroberd. Hier zie je de slakken alweer, gisteren stond ik er nog op eentje.

    BeantwoordenVerwijderen