dinsdag 21 juni 2011

Welkom zomer


De zomerwende zit erop voor dit jaar.
De langste dag van het jaar is alweer bijna voorbij.

"WELKOM ZOMER"

Na de ietwat herfstige voorbije dagen,
werd vandaag toch een dag de naam zomer waardig.
De blauwe lucht én de zon waren met tussenpozen aanwezig.

Ik hoop dat jullie genoten van deze langste dag van het jaar.




Hoe beter de zomer inzetten dan met

FRAMBOZEN
 

Met voorsprong mijn favoriete fruit
dus toen ik ze vandaag zag,
belandden ze in mijn winkelmandje.
De kersen van vorig weekend
liet ik zonder probleem
voor man en kids,
daarom kon ik mezelf deze lekkernij
wel cadeau doen, vond ik...




En van Belgische oorsprong dit keer.




^_^




Heerlijk zo uit het vuistje




of met wat yoghurt en muesli erbij


Meteen mijn avondmaal voor deze eerste zomerdag.


Groetjes,
Marian

PS Na de 'genietmomentjes',
'something old, something blue',
en 'decoreren met rozen'
heeft Rennie nu een nieuwe challenge:
'Zomerse sferen'
Met deze zomerse frambozenpost 
doe ik graag mee met je challenge Rennie!

13 opmerkingen:

  1. Ohhh...heerlijk, ik ben gek op fruit!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die Renny houdt ons bezig hoor, maar wel heel erg leuk.
    Framboosjes, zo rozig, zo heerlijk, doet me denken aan de frambozenstruiken van opa en oma...
    Je hebt het zomergevoel echt weergegeven, ik ruik ze en proef ze.

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkerrrrrrr.......truste....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk frambozen, ik heb de eerste ook al op.
    Jammer dat ze er maar zo kort zijn, maar misschien ook niet, daarom blijven ze speciaal.

    Ik heb ooit veel frambozen geplukt...vroeger thuis, mijn ouders hadden frambozen ( en aardbeien en augurken en spruiten en tomaten) voor de veiling, ik ben dus een tuindersdochter :)
    We hebben ze nog jaren zelf hier in de tuin gehad, denk er wel eens aan om er weer te planten...maar ja, kopen is gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MMM heerlijk framboos'jes en echt helemaal zomer.Hier weinig zon gezien vandaag ,morgen beter zeg ik maar zo
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm, zalig frambozen. Ik heb ze voor het eerst in de tuin, zo lekker.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo lekker!! we hebben frambozen in de tuin, maar ze zijn dit jaar wat kleiner dan andere jaren.. en ze halen nooit de keuken want ik heb ze al op voor in binnen ben haha:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige gedetailleerde foto's van de frambozen. Heerlijk en ja, dit hoort zo bij de zomer! Het dessert lijkt me ook wel wat, ik neem een hapje.. Het staat super mooi in de collage. Leuk dat je meedoet.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het ziet er heerlijk uit en mooie foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's! Ik ben gek op frambozen, dus je begrijpt... een post naar mijn hart ;)

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmm het water loopt me in de mond!
    Smakelijke foto's :)
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marian,een heerlijke zomerse post,mmmmmmm,heerlijk de frambozen,fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Marian! We had a lovely, sunny day for the solstice and spent much of it outside. I love celebrating that. I'm glad you had a great day, too. Wonderful photos – raspberries are my very favorite. I enjoy them with a little cream while sitting in the garden. Heaven! xo – g

    BeantwoordenVerwijderen