woensdag 8 juni 2011

Een boeketje op woensdag





Pioenen mini-formaat.




De zijknoppen van enkele pioenen
die ik twee weken geleden kocht.

Die pioenen explodeerden zowat eens ze in de vaas stonden.
Heel lang hebben we er dan ook niet van kunnen genieten
maar dat maken de kleinere zijknoppen die nog dicht waren nu helemaal goed.

Ik zette ze in een klein bokaaltje in wat water
en één voor één kwamen ze tot bloei.




Het is ook weer genieten van de bloemen, interieurs,
tips en ideeën in de nieuwe 'Country Homes and Interiors'.

Bloeiende pioenen in huis en op papier.




Wat is het alweer een tijd geleden dat ik nog
de tijd vond om te haken.
Misschien wordt dit wel mijn 'zomerproject'.
Eenvoudig, mooi en kleurrijk.




Dit mini-pioenenboeket
is meteen mijn bijdrage aan
'Bloemen op woensdag'




Meer bloemen zien?
Neem dan hier een kijkje.




Groetjes,
Marian


24 opmerkingen:

  1. O maian...die pioenrozen prachtig en schattig! Die bloemen zijn mijn bijdrage ook vandaag...ga ze even posten...fijne dag, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn pioenen van afgelopen zaterdag hangen er al troosteloos bij en het boeketje van gisteren is ineens helemaal open geschoten! Maar het blijven prachtige bloemen! Gelukkig dat jij nog een paar zijscheuten mooi op vaas kon zetten!

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi miniboeketje, echt genieten van zo'n explosie van bloemen..
    IK wens je een mooie woensdag met alle bloemen die vandaag hier langskomen..
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze prachtig. Ik vind je blogkop ook zo mooi. Al mijn favorieten op een rijtje. Je laat ons toch iedere keer weer zo genieten met die prachtige foto's.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marian, prachtig, hoe bloemen het doen in een miniuitvoering... mooi hoor! fijne dag. gr Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kort maar krachtig zijn ze er.... die prachtige Pioenen, en dat is op alle die blogs ook te merken waar ze aandacht krijgen......alle ogen en camera's zijn gericht op....(nee niet op Kwatta deze keer)maar op Pioenen in allerlei variaties.

    Ook bij jou Marian....met die onderste bewerkte foto, geweldig,het is een ansichtkaart uit lang vervlogen tijden....(zucht) wat mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pioenen blijven mooi. Jammer dat ze niet het hele jaar door te krijgen zijn. Leuke bloemetjes ook aan de kop van je pagina!
    groetjes
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb genoten van je pioenen groot en klein!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb zo een zelfde boeket staan. Net in de vaas staan ze al in volle bloei. Hopelijk heb kan ik er wat langer van genieten.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What gorgeous flowers! Don't you just love the way they smell too? So pretty. Thank you for stopping by my little blog. Good luck with your kitchen project. I know it will be beautiful! Amy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat je boeketje zo wel in..... de Country Homes an Interiors kan!!!! Prachtig Marian.
    groetjes van elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marian,
    Erg leuk dat je reageerde op mijn blog!
    Wat een prachtige foto's zie ik hier voorbij komen van je pioenroosjes met mooi tijdschrift, klaproosje en juffertjes in het groen!
    Als ze straks uitgebloeid zijn kunnen we nog lekker genieten van jouw superfoto's!
    Ik zal zeker nog een keer komen kijken op je mooie blog! Leuk om mee te doen met een bloemetje op woensdag zo kom je van alles tegen!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sjonge wat heb je die pioenen geweldig mooi op de foto gezet, fantastisch!!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lief Pioenenboeketje Marian en wat leuk dat ook de kleine knoppen zijn uitgekomen, zo heb je toch nog lang plezier van dat boeket.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je doet de bloemen echt eer aan hoor, zo mooi als je ze decoreert, prachtige foto's.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi op de foto gezet Marian, de pioenen zijn zo mooi, dat we er nog maar een tijdje van mogen genieten.
    Fijne avond, groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schattig zo, en wel een goede tip van je om de kleine knoppen in een vaasje te zetten.
    Ze gaan niet lang mee hé, daarom pluk ik ze ook nooit voor binnen, buiten blijven ze altijd veel langer mooi.
    De laatste zijn nu trouwens wel verregend, eindelijk, dit jaar vind ik het niet erg, het was hier gissteren en vannacht de eerste fatsoelijke regen die hier gevallen is na half maart, ik werd het een beetje beu, om elke week alles van water te voorzien..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Very beautiful flowers :D
    Xoxo
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pioenen....prachtig ! Jammer dat het maar zo kort bloeit...!
    gr.Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk, je reactie op mijn blog Marian. Wat een prachtige bloemen zie ik hier, ik ga je volgen hoor. Ben ook dol op de Engelse tijdschriften. Fijn lang weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dear Marian,
    wonderful pictures from your peonies!!!!
    Hugs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh sweet peonies. They must be the most gorgeous flower on earth! Love these!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben een beetje laat Marian.....maar wat een prachtige foto's weer van je bloemenpost,heel mooi je pioenen.....geniet nog van een mooie zondag....liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen