dinsdag 30 juli 2013

Few

 
 
 
The Hydrangea flowers this year are few and small. I don't know if the long and cold winter has something to do with that. Still put them on photo today. With raindrops, very appropriate for Hydrangeas are rainlovers.
 
Weinig en kleine hortensiabloemen dit jaar. Geen idee of de strenge en lange winter er iets mee te maken heeft. Toch vandaag even op de foto gezet. Mét  regendruppels, regen waar hydrangea's zo van houden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Roses haven't been blooming for a while now but buds are showing.
 
De rozen hebben een tijd niet gebloeid maar nu zijn er toch weer knoppen te zien.
 
 
 
 
Waltz Time rose buds. I so hope they will develop into pretty roses this time, hope the rain won't spoil it again.
 
Rozenknoppen van de roos Waltz Time. Ik hoop zo dat ze zich dit keer wel tot mooie bloemen kunnen ontwikkelen en dat de regen niet weer spelbreker zal zijn.
 
 
 
 
Just one rose bloom showing already and again from the rose Munstead Wood,
by far the most successful rose I have sofar.
 
Eén roos heeft wel opnieuw een eerste bloeiende bloem en weer is dat Munstead Wood,
echt wel de meest succesvolle roos die ik tot nu toe heb.
 
 
 
 
I want to thank Marijke, Rosemary and Anita for the comment they left on my previous post. A lot of people stopped by to have a look but considering the few comments that were left, I can only conclude that I didn't succeed to show how beautiful Snowdonia is through my pictures. But I won't give up. More posts about Wales will follow later on.
 
Dankjewel Marijke, Rosemary en Anita voor de reacties op mijn vorige post. Veel mensen namen een kijkje maar aan het aantal reacties te zien ben ik er niet in geslaagd om de schoonheid van Snowdonia in foto's naar voor te brengen. Toch geef ik niet op. Meer posts over Wales volgen later.
 
 
 
Marian
 
 
 

12 opmerkingen:

  1. Je bent er zeker wel in geslaagd Marian. Je foto's van Wales zijn echt prachtig. Wat veel Hortensia's heb en wat zijn ze mooi. Ook bij mij zijn de bloemen veel kleiner als vorige jaren. Ik denk een combinatie van kou en veel te droge voorjaar (Tenminste hier). Wat een beetje wil helpen is misschien dit als het geregend heeft het water voorzichtig uit de bloemen schudden. Mijn buurvrouw beschermd haar rozen door over elke bloem een plastic zakje te plaatsen en weer weg te halen als het droog is. Bij mij is er geen beginnen aan hahahah. Graag zie ik je vervolgfoto's van Wales dan doe je het maar voor mij.
    Een heerlijke dag gewenst en lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto's met regendruppels zijn altijd zo mooi. Vreemd dat je hortensia's het minder doen, hier zijn ze juist veel mooier dan vorig jaar. De foto's zijn in elk geval wel prachtig!
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Marian !!!...fijne zomer geniet !!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weinig en klein misschien, maar je zette ze toch maar prachtig op de foto! Zo mooi met waterdruppels.
    Mooie foto's van de rozenknoppen. Ik hoop dat ze binnenkort weer volop bloeien, dan krijgen wij misschien ook weer mooie foto's te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet weer van je prachtige bloemen,
    die altijd zo mooi op de foto staan!
    Nog een fijne zomervakantie,
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat je hortensia's het zo slecht doen .Ik heb de mijne verplant naar de achtertuin waar veel schaduw in en het is een plaatje met zoveel bloemen!Is de standplaats misschien het probleem? Ik hoop dat je Waltz Time het goed zal doen ,regen kan deze roos echt niet goed tegen
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I'm having exactly the same experience with Hydrangeas. In my case though, it maybe because I have moved them and they are sulking. Hopefully not that I have put them in too much shade.
    Your Snowdonia pictures are lovely, looking forward to seeing more!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love your blue Hydrangea. Its color is soooo beautiful! Finally, we have some rain here as well. I was already worried for our garden. Everything was so dry, although I watered plants every evening. Happy Wednesday!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Marian,
    Ik mis niet zoveel blogs, maar die van maandag heb ik wel gemist. Ik heb ook een beetje een chaotische dagen gehad. Ik heb nu je log over Wales alsnog gelezen en ik vind dat je er goed in geslaagd bent om het mooie van deze streek over te brengen. Prachtige foto's heb je ervan gemaakt. Een mooi landschap. Lijkt me prachtig om doorheen te dwalen. En ik zie uit naar je volgende posts over Wales.

    Jammer dat je hortensia niet zoveel bloeit. Ik zie wel overvloedige annabellen.
    Mijn stamroos staat ook voor de tweede keer in knop en ik hoop dat de knoppen nog helemaal uitkomen, net als die van jou!

    Laat je niet ontmoedigen en veel liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi, Marian! My hydrangea 'Lime light' also is in bloom, that's very late for it as well. Great shots, I love blue one!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a shame you haven't got many hydrangeas this year, we have some many flowers on ours I wish I could share them with you. I don't know how I missed your post on Wales. I am over there to comment now!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your hydrangeas and roses look wonderful to me, even if not as great as your have some years. Our summers are quite harsh on these plants.

    BeantwoordenVerwijderen