zondag 29 april 2012

happy faces


What to do when the weather is
nothing like spring.

Wat gedaan als het weer
gewoon helemaal niet als lente aanvoelt.



Bake an apple-cinnamon-pie!

Een appel-kaneel-taart bakken!



I guarantee you,
happy faces all around.
That pie was eaten faster than it was baked,
I have to say.
Happy mom too.
I just love it when they all
love the things I make and bake for them.
No, I don't even have to take a bite of that pie myself.
;-)

Gegarandeerd blije gezichten!
Deze taart was vlugger op
dan de tijd nodig om ze te bakken
moet ik toegeven.
Maar ik vind het fantastisch
als wat ik klaarmaak en bak
zo lekker gevonden wordt en zonder pardon
verorberd wordt.
Het maakt me een gelukkige moeder,
en dan heb ik zelfs geen hap van de taart nodig.
;-)




And then in the evening,
a ray of sunshine
that makes the fritillaria
light up
as if it were
little fairy-lights.


En dan 's avonds,
een zonnestraal
die de kievitsbloemen oplicht
als waren het kleine lampionnetjes.




Have a fantastic week everyone
and maybe...
bake something for someone...
or...
just catch that ray of sunshine...


Fijne week iedereen
en misschien...
bak je ook wel iets voor iemand...
of...
vang je die enkele zonnestraal...





Even later in the evening we got this amazing, dramatic
sky.
I just couldn't keep that from you.


Nog later op de avond was er die wonderlijke, dramatische
lucht.
Die moest ik jullie gewoon ook laten zien.






No idea what it predicts.
More wind, more rain, storm,...????
Or a sudden change of weather????
We'll see....


Geen idee wat zo'n lucht precies inhoudt.
Meer wind, meer regen, onweer,...????
Of een plotse weersverandering????
We zullen zien....









Bye,
Marian

Groetjes,
Marian




13 opmerkingen:

  1. Hoi Marian,
    Nou, ik hou het deze keer op een weersverandering want er is ons heel mooi weer beloofd morgen. Ik gok er op en ik hoop er op... Zelf moet ik werken, maar voor iedereen die koninginnedag viert morgen wens ik fantastisch mooi weer...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk iets meer zon opkomst! Toch even dan. Ik zie dat jij ook genoeg van die gezellige binnenactiviteiten te doen hebt en ook wacht op een straaltje zon! Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, I would try that pie too and I will bake something tomorrow for sure :)
    And those firtillaria ... magic pictures, Marian. Thank you !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm....wat ziet de appel-kaneeltaart er heerlijk uit Marian.
    Ik bak ook regelmatig wat, alleen vanwege alle klussen staat dit even op een laag pitje.
    Wat een prachtige foto van de lucht, hopelijk betekend dit geen al te grote weersverandering en kunnen we van de week nog meer dagen genieten van een dag als vandaag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks for the sweet visit! I'm your newest follower!

    Blessings,
    deb

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het water loopt me werkelijk waar in de mond bij het zien van die heerlijke zelf gebakken appeltaart Marian. Wat een prachtige opname's van het kievitseitje, (zo word hij bij ons genoemd). Prachtige luchten ook al geeft avondrood meestal plomp (regen) in de slot (is een nederlands spreekwoord). Hier vandaag een werkelijk zon overgoten dag geweest. Hoop dat het bij jou ook zo was.
    Hartelijke groet
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zodra hier een appeltaart of cake in de oven staat, zie je de pubers opeens verdacht veel beneden rondhangen en voor je het weet, is het op. Overal hetzelfde dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke taart, ik krijg er zin in! En je foto's zijn supermooi, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Avond rood betekend water in de sloot zeggen ze toch altijd?
    Hoop het niet, ik heb deze week vakantie en het lekkere zonnetje geviel me wel vandaag.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Marian,

    mmmmmh, the apple pie but it looks really delicious! Nice that he has all tasted so good! I also love apple pie! I hope the fantastic sky has brought lots of sunshine the next day!
    Wish you a wonderful first May and send you many greetings all!

    hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marian,

    Bij het kijken naar de foto van je eigen gebakken appeltaart die er zó lekker uitziet kan ik me voorstellen dat die er bij je huisgenoten in ging als koek.

    Je fleurige bloemen zijn ook een lust voor het oog!!!

    En die vurige avond luchten ontstaan wanneer de zon 'laag' staat en er veel waterdamp in de lucht is. Dus wanneer het heel vochtig is. Dat licht van de zon heeft dus een hele lange weg te gaan, en worden gebroken. Alle kleuren die in het licht zitten, worden gebroken. Je ziet dus een rode lucht.
    Nu weet je ook waarom mensen niet vrolijk zijn, wanneer er een rode lucht is. Dat is een teken dat de lucht vochtig is en er veel kans is op regen.
    Wij riepen vroeger als kind al: avondrood brengt water in de sloot.

    Fijne avond en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marian I am going to add you to my google reader, love your blog. My goodness it is only morning and I want some of that apple pie. See what you did!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Onder het genot van een heerlijke taart genieten van een prachtig uitzicht!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen