zondag 10 april 2011

Summer Snowflake





Het allereerste bloemetje van het Zomerklokje bloeit!
Aan diezelfde stengel kunnen nog
2 tot 4 van dezelfde bloemetjes komen.
Je ziet ze op de foto al zitten in de knop.

The very first flower of the Summer Snowflake blooms!
2 to 4 more of these little flowers
can come in the same umbel.
You can see the flower buds on the picture.


Het zomerklokje groeit het liefst op drassige kleigrond
in de halfschaduw, net zoals de kievitsbloem dus. 
Twee perfecte soorten planten voor de grond in onze tuin!

The Summer Snowflake prefers wetter habitats
in partial shade, just like the Snake's Head Lily.
Two perfect plants for the soil and conditions in our garden!



Groetjes,
Marian

Bye,
Marian




10 opmerkingen:

  1. Ik heb ze ook in mijn tuin, wat zijn ze mooi hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk bloemetje hé.......hier bloeit ie ook al!
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief bloempje Marian en zo mooi op de foto gezet.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze heb ik een keer in huis gehad, maar ik wist de naam er toen niet van! Wat een prachtige bloem hè...ik vind hem zo mooi!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marian,

    Wat een prachtig bloemetje! Ik had nog nooit van het zomerklokje gehoord, maar het is zondermeer erg mooi. Wat ben jij trouwens goed op de hoogte van bloemennamen. Ik had werkelijk geen idee wat voor soorten narcissen ik in de tuin had staan. Dankzij jou ben ik al iets verder :-)!

    Geniet van je nieuwe week!

    Veel lieve groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het zomerklokje schitterend op de foto gezet Marian. En wat snel al, hier al wel heel veel punten boven de grond maar de klokjes zijn nog ver te zoeken. Prachtig zijn ze....

    Heerlijke week,
    lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahah, ik heb hetzelfde bolletje gepost net. Alleen bij ons bloeien ze al een week of 2..

    Maar het rare is...wij hebben kurkdroge zandgrond, en we hebben ze ook en ook kivietsbloemen...toch raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige foto! En je banner ziet er ook al zo mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk bloemetje,het lijkt een beetje op het Lelietje van Dalen .Mooi op de foto gezet.
    Fijne week .liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen