donderdag 10 maart 2011

Gekke hoeden

Voor de dag van het DKO (deeltijds kunstonderwijs)
werd dit jaar voor het thema
'Lof der Zotheid' gekozen.
In de afdeling beeldende kunst
maakten zowel klein als groot
'gekke hoeden'
die tentoongesteld werden.
Vorige week zaterdag gingen
we een kijkje nemen.



Elke klas van de lagere afdeling
werkte met een bepaald materiaal.
Hier  kant en knopen.




De klassen van de middelbare afdeling
kregen meer de vrijheid en werkten met
verschillende materialen.
Hier een hoed helemaal uit kurken gemaakt.




Bij deze hoed werd vertrokken van
een veiligheidshelm.





De tentoonstelling vond plaats
in een oude kapel
die nu alleen gebruikt wordt
voor allerhande tentoonstellingen.





Een ander klas werkte met allerlei
soorten papier en heel veel
verpakkingstape.




Wellicht de 'liefste' hoed van de tentoonstelling




Nog een klas werkte met pitriet
dat natgemaakt en rond vormen
gewikkeld werd.
Eens droog werden die met ecoline ingekleurd.





Knuffeldieren als inspiratie
voor deze papier maché hoeden.




Mousse, verf, de nodige fantasie
et voilà!



 



Meer van de middelbare afdeling.
Leuk gevonden toch?
Je moet er maar opkomen
om die materialen te gebruiken.


 


Hééééél veel knopen!




Klein maar fijn vond ik die.
Deze klas van de lagere afdeling werkte
met pluimpjes en gescheurde theezakjes.
Er stonden een hele rij van deze hoedjes
in heel veel  verschillende kleuren.


 


Boven, op het oksaal,
kon je niet alleen de glasramen van de kapel zien
maar ook de kunstige hoedjes van
de afdeling 'kantklossen'.


 








Misschien niet zo 'gek' of
'lof der zotheid', deze hoedjes,
maar zijn het geen pareltjes?


 


Het klassieke
'hoedje van papier'
mocht uiteraard
niet ontbreken.
Al is het hier van stof en
bezaaid met stiksels.


 



Terug buiten.
Zicht op de Markt
die nog altijd
'under construction' is.
Hopelijk niet meer voor lang.
Alle putten zijn dicht,
de opgravingen achter de rug
en nu kan met de heraanleg 
begonnen worden. 

Hopelijk genoten jullie van dit rondje 'gekke hoeden'.

Groetjes,
Marian


25 opmerkingen:

  1. Ja ik heb zekergenoten, Marian, wat een mooie,aparte en leuke hoeden en je foto's zijn super. Leuk en zeer origineel!

    Fijn weekend

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hoeden! Die ene met de knuffeldieren van papier machee is mijn favoriet! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeker ...ik heb genoten en wat 'n creativiteit zeg.
    Geweldig wat ik allemaal langs zag komen.
    Leuk dat je ons mee liet genieten.
    Fijn weekend, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creativiteit!! Er zitten heel veel leuke en originele hoeden tussen!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk Marian...die kurken hoed vind ik mooi !!! fijn dat we zo even mee mochten.......heel fijn weekend liefs Ria......xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie expositie.... echt super en die hoeden gemaakt met kantklossen die vind ik echt helemaal geweldig.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat veel hoeden!! Prachtige kunstwerken..en de locatie, om het in tentoon te stellen..maakt deze kunstwerken nog mooier.

    Ze hadden goed in stapelen op vrijdag gepast.

    Fijn weekend!
    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto´s
    Doet me denken aan mijn eigen hoeden die ik maakte toen ik een modeopleiding deed. Helaas heb ik ze niet bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om te zien dat met zoveel verschillende materialen en ideetjes er allerlei hoeden ontstaan, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creatieve hoeden!

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er zitten wel héle leuk exemplaren bij hoor!!
    leuk al die verschillende hoedjes!!
    En dan je zicht op de markt....wat ligt het overal toch open hè!!
    Hopelijk zit het snel dicht.

    fijne dag...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een praschtige verzameling hoeden, wat een creativiteit straalt daar vanaf...
    Dat is zeker de moeite waard geweest om te gaan zien.
    En die gekantklostte... wat een werk moet dat gewqeest zijn, ik heb ooit eens een poging tot kantklosen gedaan, maar het schoot echt niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marian Ik kom even een tegenbezoekje brengen. Een erg leuke tentoonstelling van hoeden. Ik draag nooit een hoed, maar zou er nu toch zo één uit kunnen zoeken die ik wel eens zou willen passen. Mooie locatie ook waar alles plaatsvindt.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marian,
    Wat een leuke hoeden zijn er gemaakt! Wij zijn bij mij op school met een project over theater en muziek bezig en dat heet "Petje af voor hoedje op"
    Zou ik wat foto's van je post mogen gebruiken? Ik hoor het wel!
    lieve groet,

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat leuk. Die kurkhoed vind ik het einde!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jeetje wat bijzonder!! erg leuk om even te kijken:)

    fijn en zonnig weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettnd leuk dit! Ik heb echt super gave hoeden gezien! Knap gedaan hoor.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een creativiteit, kijk mijn ogen uit, heel mooi!!!

    goed weekend
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo dat was even een middagje hoeden kijken:)
    Genieten hoor in zoveel soorten en maten, erg mooi.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb vreselijk genoten van deze prachtige expositie. Wat een prachtige kunstwerken. De hoedjes van de kantklosafdeling vind ik zo mooi en ook de hoed gemaakt van kurken.
    En wat een schitterende locatie, prachtig die glas in lood ramen en kansel.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n hoedenmens ben, maar voor creativiteit beslist een 10!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke hoedenparade is dit.
    Er zitten inderdaad hele mooie exemplaren bij. Kan niet direct kiezen.
    Bedankt dat je ons hebt mee laten genieten.
    Fijn weekend, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een gave hoedjes zeg, zo leuk! Vond de kurken hoed het leukste, zou ik best willen maken, heb al drie kurken hahaha en hier wordt geen wijn gedronken, dus denk dat het nog wel een tijdje gaat duren!

    leuk trouwens dat je bij me langs kwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Marian,

    wat heb je leuke dingen gefotographiert.
    De hoden zijn erg leuk.

    beste groeten Conny

    BeantwoordenVerwijderen