zaterdag 13 juni 2015

Flower fields in Holland


As promised, with summer on the doorstep, one last look back at springtime in Holland last April. 

 After we visited Keukenhof, we decided to drive around in the immediate surroundings and see if we could find any flower fields blooming.




And we could! As in Keukenhof, the flowers that were blooming abundantly on the fields were the Hyacinths. 
The scent those fields were spreading was amazing.


We found fields full of  Daffodils as well.



Most of the fields with tulips we found were only just beginning to show some colour. 





These fields with double tulips in different colours must have looked amazing in full bloom.


But here's a bright red field of tulips we did see in full bloom.
Imagine how many tulip bulbs must have been planted here.
It is such a pretty view isn't it?


Hope you enjoyed this Holland series of pictures.
Next time I hope to show you some pictures 
of the roses in my container garden.
I have a question about that for all you rose lovers and connoisseurs.
There are two of my roses that look completely healthy,
with beautiful green leaves, normal size and everything,
but they just don't bloom and haven't formed any flower buds sofar.
What is wrong? I treat them the same way as my other roses.
Any ideas are more than welcome.
I have been thinking of cutting them back but is that a good idea?
Or should I just keep feeding them and wait?

Thanks in advance for your advice!
Have a lovely weekend all!


Marian


12 opmerkingen:

  1. Elke keer weer een prachtg gezicht, al die bollenvelden met fleurige stroken vol kleur.

    Ik ben geen rozenkenner, dus aan mij heb je niet veel. Ik hoop dat anderen je van een goed advies kunnen voorzien.

    Fijn weekend Marian. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En weer heb ik dik genoten van je foto's. Voor mij een heel bekend plaatje, net als voor jou de velden met hop een heel bekend plaatje zullen zijn. Maar elk jaar blijf ik het prachtig vinden en blijf ik me verbazen dat er zoveel moois in mijn directe omgeving te vinden is...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful Marian - you will never forget seeing these fields full of blooms, I can just imagine the wonderful smell from the Hyacinths. I am not an expert on roses but have a look at this website which might help:-
    http://www.gardeningknowhow.com/ornamental/flowers/roses/no-blooms-on-roses.htm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Rosemary, thank you for the link. It helped me to look further and find answers. I actually started looking on google in English. Didn't find anything when looking for answers in Dutch. No idea why I didn't think of that sooner, I do know there are always more answers and information when going for English but somehow hadn't done that yet. From what I read I now know what I'll do. I'll prune them and replant them in fresh soil. Hope that'll do the trick.

      Verwijderen
  4. Hoi Marian,
    Wat geef je ons nog een prachtige terugblik op de lente met alle bloemvelden!
    Het is zo enorm mooi en kleurig.
    Wat de rozen betreft, heb ik niet alle verstand van. ik weet wel dat sommige rozen gesnoeid moeten worden en dan opnieuw opkomen.
    Veel succes ermee, ik hoop dat iemand je kan helpen. Je zou het misschien ook kunnen vragen aan Janneke van het blog "het bloeiende buitenleven". Zij weet veel.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These flower fields are stunning and the hyacinth fragrance on mass is hard to imagine. I hope your roses all come good for you, I have no suggestions to help.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful! Great pics and amazing, blooming fields. I can almost feel the scent... Happy Sunday, Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Marian! Ik ben er zelf nog nooit geweest. Fijn om zo mee te kunnen genieten.

    Een goede week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje laat maar toch nog even meegenoten van je prachtige foto's van de bollenvelden. Het valt soms niet mee voor me om het bloggen een beetje bij te houden, er is zo veel te doen.
    Wat betreft je rozen: Heb je ze al teruggeknipt? Als dat zo is, hoop ik dat de groei er weer in zit. Ze staan in potten, dus watergeven en regelmatig rozenmest is belangrijk.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Intussen heb ik ze teruggeknipt Janneke, watergeven en voeding geven doe ik al dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Bedankt voor de tips.

      Verwijderen
  9. Ik denk dat zoals ik het altijd zeg "de rozensteker' erin gezeten heeft...
    Er kan dan geen bloemknop gevormd worden,omdat dat 'beestje de 'top/ bloemknop'eruit gegeten heeft..
    Hier elk jaar last van dat ding, alleen spuiten vroeg in het jaar helpt daar voor..
    Wat je nu moet doen, eigenlijk zodra je opmerkt dat de knop er niet in komt... een beetje terug knippen net alsof je een uitgebloeide roos terug knipt, dan doet hij weer mee met de 'tweede ronde" ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor deze tip Marian. Het is idd vreemd dat het 'maar' om die twee rozenstruiken gaat want ik behandel al mijn rozen hetzelfde. Ik heb ze intussen ook teruggeknipt. Nu afwachten.

      Verwijderen