zaterdag 18 juli 2015

The summer sofar

Thank you so much for the comments on my previous post! I now also know the name of the cloudy like plant which is Cotinus. A lot of you knew this. Thank you for telling me! Before I show you more of Monet's garden, I'd like to share some pictures of what's blooming in our garden now. It's not a lot. No idea what the weather in your parts is but here it's not really summer as it should be. It's cold, grey, a lot of wind and every now and then a good shower. Probably also why none of the annuals I sowed are growing as they should and none are blooming. It's also still waiting for the Dahlia's to start blooming and the roses haven't started their second bloom after their wonderful blooming period in june.

Dankjewel voor de reacties op mijn vorige post! Nu weet ik ook de naam van de wolkenachtige plant. Het gaat om Cotinus. Velen van jullie wisten dit. Dankjewel om het me te zeggen! Voor ik jullie nog meer over de tuin van Monet toon, wil ik graag eerst wat foto's delen van wat er in eigen tuin bloeit op het ogenblik en dat is niet bijster veel. Geen idee hoe het weer er momenteel bij jullie uitziet maar hier is dat nu niet echt zomers te noemen. Koud, altijd bewolkt, veel wind en regelmatig een sappig buitje. Vandaar wellicht dat van wat ik zaaide in potten niet veel groeit en nog helemaal niet aan bloeien toe is. Ook op de Dahlia's is het nog wachten en de rozen zijn na hun formidabele bloei in juni nog niet aan een tweede bloei toe. 




Deze hortensia vindt dit weer helemaal niet zo erg maar ik heb echt nood aan zon. Ik voel me zo futloos bij zo'n weer. Hebben jullie dat ook, dat je echt zon nodig hebt? En aan een reis ergens heen, er even uit! Dit is de tweede zomer op rij zonder en het is verschrikkelijk, vooral bij zo'n weer. Gelukkig heb ik nog de foto's van de korte uitstap naar de tuin van Monet om even te herademen ;)

This Hydrangea doesn't mind this weather at all but I desperately need sun, lots of it. I feel so weary with this kind of weather. Do you sometimes have that feeling of really needing sun? And of a trip to somewhere, being away from it all! This is the second summer in a row without a vacation somewhere and it feels awful, especially with this weather.
Luckily I do have the pictures of Monet's garden to fall back on and 
heave a sigh of relief from time to time ;)


I thought this Allium Sphaerocephalon would have bloomed in Spring
but no, it waited until now and it attracts bees as no other plant. 
Never seen anything like it.

Ik dacht dat deze Allium Sphaerocephalon in de lente zou gebloeid hebben
maar neen hoor, de knoppen wachtten tot nu om eindelijk kleur te bekennen.
Een echte bijenlokker zoals ik dat nog nooit eerder zag bovendien.


I do love this kind of Allium. It was by accident it ended up in a container here. 
The bulbs came together with some tulip bulbs I bought last fall which have long faded by now.

Ik vind het wel een leuke soort Allium. Het was eigenlijk eerder toevallig dat die hier
in een pot belandde. De bollen ervan kwamen samen met wat tulpenbollen die ik 
vorige herfst kocht en die intussen al lang uitgebloeid zijn.


En dat is het voor 'wat er in onze tuin bloeit'.

And that's it for 'what's blooming in our garden'.






Marian





8 opmerkingen:

  1. Your hydrangea is a lovely colour. One of our neighbour's has the same alliums and I have been admiring them for weeks. I must plant some in the autumn. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je enthousiaste commentaar op mijn blog. Ik ga je ook volgen! Ik hou van bloggers die ook in de zomer doorschrijven. Ben benieuwd naar je tuin. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I think that is my favourite Allium! Loads of them in a drift.. perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hebben jullie geen zon gehad daar vorige week ofzo, hier is het weer wel lekker nu, beter kan eigenlijk niet, en wij hebben juist behoefte aan regen, er is hier na april nog bijna niéts gevallen, maar ala je in een ' baan woont' waar het altijd regent kan ik snappen dat je er een beetje mistroostig van wordt.
    Wij gingen ook niet zo vaak op vakanttie, maar sinds vorig jaar, proberen we wl elk jaar te gaan, en het is toch fijn om er eens tussenuit te zijn...thuis is het ook leuk, we zijn ook tevreden thuis, maar het is prettig om eens uit die sleur te zijn van werken, koken en spoetsen en wassen...Je hortensia weet niet goed welke kleur hij aamoet gaan nemen, rose of blauw. Als je een blauwe wilt, zou ik er wat ' iijzer' bij in de pot doen, en als je roze wilt, kalk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier zijn de dagen de laatste weken ook niet zomers te noemen maar eerder tropisch en dan weer herfstachtig,alles of niks in ons kikkerlandje.
    Nou klaag ik niet maar pas me aan om op die hete dagen met 37/38 graden te leven als in de tropen.
    Jou hortensia in pot staat er goed op.
    Manlief is bijna elke dag op het heetst van de middag even druk met het plaatsen van parasollen boven de struiken hortensia.
    Veel meer bloeiende planten heb ik op dit moment ook niet in bakken en manden omdat ik er niet aan toe kwam ivm operatie en het nou niet goed kan verzorgen.
    Maar dochterlief brengt wanneer ze komt poetsen de kleurige zomer bloemen voor mij mee in prachtige boeketten uit de pluktuin.
    Kan daar enorm van genieten wanneer ik vanaf het bed waar ik nog meerdere keren per dag met het been omhoog zit ivm vocht in knie en been.
    Soms gaan we stukje rijden met de auto en in park wat lopen met krukken.
    Met vakantie gaan zal er voor ons voorlopig ook niet inzitten omdat herstel vele maanden in beslag gaat nemen.
    Maar ik geniet toch wel in en rondom het huis, met goed boek op schoot en dagen met niet te veel pijn ben ik al tevreden.
    Lief bloemetje van de allium en de bijen smullen ervan en ik geniet weer van de mooie foto's die jij er van maakte!!!
    Hier probeerd de zon door de grijze lucht te breken na een nacht met regenbuien die de tuin goed zullen doen.

    Fijne zondag en lieve groet:-)
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love your photos Marian - and your beautiful flowers (and insects). I hope you have some warm sunny summer weather soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tuinpost Marianne...liefs geniet van de zomer Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak je toch een prachtige foto's Marian. Bij mij doen de hortensia's het niet zo goed als andere jaren. Maar we kunnen niet alles hebben! Ik had in het voorjaar veel eerder moeten opmerken dat de tuin wel erg droog was. Een koude en grijze periode met veel wind maar geen spatje regen. Raar is dat maar ik denk pas aan water geven bij droog en warm weer. Nooit te oud om te leren zullen we maar denken.
    Heerlijke dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen