zaterdag 16 oktober 2010

Ladybug hotel

Some photos of the 'ladybug hotel'
in the leaves along the driveway.

Enkele foto's
van het lieveheersbeestjeshotel
tussen de blaadjes langs de oprit.

















Are there different names for ladybugs in english? Dialects maybe?
Just a question because in dutch there are lots!


Waar ik vandaan kom heetten we ze 'hemelbeestjes',
waar manlief vandaan komt 'pimpampoentjes',
waar we nu wonen 'piepauwtjes',

en dat allemaal binnen een straal van 40 km!

Benieuwd hoe
lieveheersbeestjes
bij jullie genoemd worden!


Fijn weekend!
Marian


10 opmerkingen:

  1. grappig al die bijnamen voor zo'n klein beestje.
    Hier heet hij zunnekuuken.Leuk hé.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooooo schattig Marian! Kapoentjes, noemen wij ze ook wel eens.
    Een fijn weekend! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zijn het gewoon lieveheersbeestjes en kan zo gauw even geen Brabantse omschrijving bedenken.

    Als je trouwens op de site van Greengate.dk klikt, kun je retailers kiezen, ook in België.
    Geen idee of er eentje bij je in de buurt is en of ze uitgebreide collectie hebben, maar tis een start niet?

    Groetjes en fijn weekend,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lievebeesjes noemen wij ze, maar dat is een familie aangelegenheid. Die foto van die twee samen is wel erg lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachthotel.....
    Ook twee persoonskamers zie ik;)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Idd wat een mooi hotel, ziet er gezellig uit.
    Ik zag vandaag ook een 'hotel' , maar dat was voor luizen...

    Hier in Brabant ( NL) 10 km van de Belgische grens, noemen we ze gewoon Lieveheersbeestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marian,

    De naam Pimpampoentjes kende ik nog niet!

    Dank je wel voor je leuke bericht op mijn blog. De macarons kan ik je echt aanraden. Ze zijn erg lekker! In Frankrijk zijn ze echt een hype, maar ik zie ze hier in Nederland ook steeds meer. Ik geloof dat ze niet zo heel moeilijk zijn om zelf te maken. Misschien waag ik mij er nog een keer aan!

    Een fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier heten ze gewoon lieveheersbeestjes, wel grappig die verschillende namen.
    Het is lekker druk in het hotel, ben benieuwd wat ze voor ontbijt krijgen ;-)

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your images are soooo adorable...I have always loved ladybugs...thanks for visiting me the other day...I soooo love your blog! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net als mijn stadsgenoot Saskia noemen we ze kapoentjes...mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen